Învăţaţi să combinaţi alimentele şi să gătiţi la temperatura potrivită ca să nu distrugeţi nutrienţi importanţi din mâncare

Învăţaţi să combinaţi alimentele şi să gătiţi la temperatura potrivită ca să nu distrugeţi nutrienţi importanţi din mâncare
Învăţaţi să combinaţi alimentele şi să gătiţi la temperatura potrivită ca să nu distrugeţi nutrienţi importanţi din mâncare

Dacă ştiţi să gătiţi mâncarea la temperaturile potrivite, veţi absorbi la maximum nutrienţi importanţi din alimente. Ca să vă întăriţi inima, oasele, imunitatea şi să vă protejaţi celulele organismului de cancer, iată câteva sfaturi date de specialişti in nutritie

1. Roşiile călite întăresc
inima. Când gătiţi roşiile, un fitonutrient important pe care îl conţin acestea, licopenul, suferă anumite schimbări chimice care îl fac mult mai uşor de absorbit de către organism. Licopenul este cel care le dă tomatelor culoarea roşie şi tot el le protejează celulele împotriva razelor soarelui. Studiile au arătat că această substanţă este foarte importantă pentru organismul oamenilor deoarece întăreşte inima şi reduce riscul de infarct şi alte boli cardiace. „Încălzirea alimentelor în timpul gătitului ajută intestinul să absoarbă mai mult licopen“, susţin specialiştii în nutriţie.
Atunci când faceţi sosuri de tomate este de preferat să le preparaţi cu ulei de măsline. Înainte este recomandat să le fierbeţi la temperaturi ridicate, timp de 15-10 de minute. Puteţi folosi, de asemenea, şi roşii din conservă.

2. O enzimă din usturoi
protejează de cancer. Dacă preparaţi mâncăruri cu usturoi, ţineţi cont de faptul că poate fi distrusă cea mai importantă enzimă a usturoiului, alinaza. Această substanţă întăreşte imunitatea organismului şi îl protejează de cancer.

Sfatul este să nu gătiţi la temperaturi foarte ridicate. După ce tăiaţi căţeii de usturoi bucăţele, lăsaţi-i într-un castron pentru 15-20 de minute şi abia apoi adăugaţi-i în tigaia încinsă. Cât vor sta în castron, căţeii de usturoi vor genera nişte compuşi capabili să reducă din efectele distrugătoare ale căldurii, susţin oamenii de ştiinţă de la Universitatea Pennsylvania şi Institutul Naţional de Cancer.

Pentru sănătatea voastră, este util să mâncaţi din când în când şi usturoi crud. Încercaţi salatele în care adăugaţi şi usturoi sau puneţi-l pe o felie de pâine prăjită, alături de câteva felii de roşii şi ceapă. Usturoiul este de asemenea bogat în minerale (calciu, magneziu, fier, seleniu, cupru, zinc, aluminiu) şi are un conţinut de sulf de trei ori mai mare decât ceapa. Nu conţine colesterol şi are foarte puţine fibre. Vitaminele C, B (mai puţin B 12) se găsesc şi ele în cantitate destul de mare în usturoi. Nu doar alinaza din usturoi vă protejează de cancer, ci şi licopenul. Acesta din urmă reduce în special riscul de cancer esofagian, gastric, de colon, precum şi de prostată.

3. Alimentele acidulate se
combină cu cele bogate în fier. Când gătiţi roşii sau alte alimente mai acide, puneţi-le într-un vas adânc de aluminiu sau într-o oală, astfel încât să nu se răspândească uşor particulele de fier pe care le conţin aceste produse. „Unele particule de fier de pe vasul de aluminiu se vor duce în mâncare, dar acestea sunt suficient de mici încât să nu dăuneze organismului“, spune Cyntia Sass, de la Asociaţia Dietetică Americană.

De asemenea, este bine să ştiţi că merită să combinaţi produse bogate în fier cu altele, acide, întrucât acestea din urmă vor creşte absorbţia de fier. „Dacă fierul din carnea roşie se absoarbe simplu, pe cel din fasole, cereale şi legume este mai greu să-l asimilaţi şi este indicat să faceţi combinaţii cu alimente acide“, spune Sass. Ea vă sfătuieşte, de exemplu, să combinaţi fasolea cu roşiile.

4. Întăriţi oasele şi
îmbunătăţiţi vederea. Dacă adăugaţi avocado, ulei de măsline, nuci şi alte alimente care conţin uleiuri sănătoase la carnea roşie, veţi absorbi mai uşor vitamine solubile în grăsimi, cum sunt A, E şi K. Acestea îmbunătăţesc vederea, cresc imunitatea şi protejează împotriva osteoporozei şi atacului de cord. „Grăsimile acţionează ca un transportator pentru ele“, explică Sass.

5. Cum preparaţi o supă
bogată în calciu. Dacă gătiţi o supă de pui, ar fi bine să puneţi şi puţin oţet sau suc de roşii. Acidul din aceste alimente va interacţiona cu nutrienţii din oasele de pui, iar asta va creşte conţinutul de calciu din supă cu 64%.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *