Măsuri de prim ajutor în cazul unei întinderi musculare

Măsuri de prim ajutor în cazul unei întinderi musculare
Măsuri de prim ajutor în cazul unei întinderi musculare

Te-ai accidentat pe terenul de sport? Ai suferit o întindere musculară? Te chinuie durerea provocată de entorsă? Crioterapia este o procedură recomandată de medici și fizioterapeuți pentru combaterea durerii și prevenirea complicațiilor în cazul traumatismelor sportive. Cele mai noi dispozitive de crioterapie sunt spray-urile și plasturii pe bază de levomentol. Această substanță produce senzația de rece la nivelul zonei afectate de traumatism, ceea ce calmează durerea și reduce inflamația. Aflați în continuare ce trebuie să faceți pentru a preveni complicațiile traumatismelor și de ce este bine ca dispozitivele de crioterapie să facă parte din echipamentul oricărui iubitor al sportului.

Recomandări pentru prevenirea traumatismelor

Pentru a profita în deplină siguranță de beneficiile sportului, puneți în practică următoarele recomandări:

  1. începeți un program de pregătire fizică destinat antrenării mușchilor și articulațiilor (eventual sub îndrumarea unui kinetoterapeut) pentru a vă îmbunătăți condiția fizică;
  2. întotdeauna, înainte de a începe activitatea sportivă, efectuați câteva exerciții de încălzire; asociați exercițiile cu aplicarea unei creme încălzitoare care este indicată pentru relaxarea musculaturii și prevenirea accidentării;
  3. adaptați practicarea sportului preferat la posibilitățile voastre fizice și nu vă avântați în competiții care vă depășesc priceperea sportivă;
  4. în cazul practicării unor sporturi extreme, conștientizați de fiecare dată riscurile la care vă expuneți;
  5. utilizați întodeauna echipamentul sportiv adecvat activității practicate.

PRICE – regulă de aur în medicina sportivă

În cazul apariției unui traumatism, amintiți-vă această regulă de bază: protecțierepausrececompresieridicare (în engleză PRICE – protection, rest, ice, compression, elevation). Această metodă de tratament este indicată în cazul leziunilor de țesuturi moi (musculo-ligamentare), care apar cel mai frecvent în cadrul activităților sportive: entorse, contracturi și întinderi musculare, contuzii.
Protecție – zona afectată trebuie protejată de leziuni suplimentare prin utilizarea unor fașe elastice, benzi, atele sau cârje dacă este nevoie.
Repaus – mușchiul sau articulația rănită necesită repaus pentru a preveni agravarea leziunii; evitați activitățile care produc durere sau inflamație.
Rece – pentru calmarea durerii și reducerea inflamației, aplicați imediat terapia rece pe zona afectată. În locul pungilor cu gheață care sunt dificil de suportat și pot deteriora tegumentele la expuneri mai lungi, pot fi utilizate spray-uri sau plasturi pe bază de levomentol.
Compresie – bandajarea zonei afectate exercită un efect de compresie care ajută la diminuarea inflamației.
Ridicare – membrul afectat trebuie ridicat deasupra nivelului inimii pentru a reduce edemul prin favorizarea întoarcerii venoase. Acest lucru este important în special noaptea.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *