Medicamentele care cresc de 3 ori riscul afecţiunilor la rinichi

Medicamentele care cresc de 3 ori riscul afecţiunilor la rinichi
Medicamentele care cresc de 3 ori riscul afecţiunilor la rinichi

Specialiştii avertizează că dacă sunt luate în doze mari, aceste pastile cresc riscul bolilor grave la rinichi.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că pacienţii care utilizează 40 mg de medicamente pe bază de statine pe zi au cu 34% mai multe şanse să ajungă la spital din cauza problemelor grave la rinichi.

Medicamentele pe bază de statine sunt extrem de eficiente în reducerea colesterolului, însă au efecte secundare extrem de periculoase.

De asemenea, tratamentul cu statine trebuie însoţit de un stil de viaţă sănătos, cu multă mişcare sş alimentaţie echilibrată.

Medicamentele pe bază de statine blochează o enzimă din organism care favorizează formarea colesterolului. Astfel, aceste pastile scad nivelul de colesterol rău din organism.
Printre medicamentele pe bază de statine se numără: rosuvastin, atorvastin, simvastatin, altocor, altoprev, mevacor, crestor, lescol, lipitor, livalo, pravachol sau zocor.
Cea mai mare doză de staine o conţine simvastin-40mg sau mai mult.
Pe lângă micşorarea nivelului de colesterol, aceste medicamente reduc şi riscul de afecţiuni cardiace.

Printre riscurile folosirii statinelor se numără şi pierderea memoriei, confuzia mentală temporare şi diabetul. Cel mai întâlnit efect secundar al statinelor este încordarea musculară, care este percepută de numeroşi pacienţi şi poate fi foarte severă.
 Alte efecte secundare:

–         dureri de cap;

–         insomnie;

–         oboseală;

–         somnolenţă;

–         ameţeală;

–         greaţă;

–         vomă;

–         crampe şi dureri abdominale;

–         balonare;

–         gaze intestinale;

–         diaree;

–         constipaţie;

–         mâncărimi.

 

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

4 Comments

  1. da, de 8 ani iau simvastatin….intr-adevar, de circa 2 ani am niste crampe si dureri musculare f.mari, uneori blocindu-mi miscarile, picioare si miini…….poate fi de la acest intrus de medicament?

  2. am uitat sa intreb ce tratament pot face sa scap de aceste dureri musculare si totusi sa pot lua si simvastatin, totusi colesterolul urca peste 320

  3. @ilona,si eu am avut aceeasi problema:dureri musculare.Doctorul mi-a schimbat tratamentul si de cinci-sase ani,nu mai am probleme.Medicamentul este : Lipanthyl 145 MG Comprime Boite de 90(cutie cu 90 pastile).Pretul este de 21,65 euro.

  4. sa stiti ca ar fi fost mai indicat sa precizati in articol referiri directe la medicamente, contra durerilor de spate, durerilor de cap sau migrene, contra reumatismului, etc. asa inteleg eu, caci explicatiile cu medicamentele care au statine nu prea lamureste rapid omul avand in vedere ce medicamente ia in caz de vreun tratament.
    la urma urmei toti trebuie, in ziua de azi sa ne descurcam cum putem si in functie de serviciile medicale oferite si de banii care i avem, mie medicul mi a recomandat acum patru ani diclofenat si atat, chiar daca durerile sunt permanente nu am obtinut alt tratament sau recomandari si atunci din cand in cand ca gresesc sau nu, mai fac eu pauze, de o luna macar, suportand durerile, mai mult cand e timp calduros desigur, pentru ca in mentalul meu exista frica de pastile, gandul ca au efecte si asupra a altceva in organismul meu…
    probabil nu am postat prea clar opinia si problema mea,dar asa stauu lucrurile in ce ma priveste si sincer, ma simt limitata in a reusi sa schimb cu ceva starea in care sunt,asa ca acum citind acest articol, binevenit dealtfel, ma intreb cum as gasi o solutie macar de mijloc cu medicamentele astea, caci cu sau fara statine medicamentele sunt chimice,sunt ca niste droguri sa recunoastem.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *