Medicamentele care vă pot schimba radical părul

Medicamentele care vă pot schimba radical părul
Medicamentele care vă pot schimba radical părul

Există medicamente care pot să transforme o brunetă în roșcată, care pot subția fi rul de păr sau îl pot încreți
Nu doar chimioterapia are efecte asupra podoabei capilare, ci şi medicamente mai uzuale precum ibuprofenul sau antidepresivele. Din fericire, procesul este reversibil în momentul când tratamentul este oprit.

1. Ibuprofenul

Subţierea sau căderea părului este un efect secundar neobişnuit al Ibuprofenului descoperit de câţiva cercetători din Statele Unite. Odată întreruptă medicaţia, această problemă s-a ameliorat după aproximativ 9 luni.

2. Antidepresivele

De obicei, antidepresivele pot determina căderea părului după trei luni de la începerea tratamentului, iar după un an acest efect secundar se acutizează. Dintre antidepresive, Prozacul afectează cel mai mult părul, conform cercetătorilor de la Universitatea din Melbourne. Pastilele folosite pentru tratarea tulburării bipolare cauzează subţierea firului de păr în aproximativ 12% din cazuri.

3. Medicamentele pentru psoriazis

Această boală determină o creştere rapidă a celulelor pielii având ca rezultat apariţia unor leziuni pe toată suprafaţa corpului. Tratamentul are ca scop încetinirea producerii celulelor noi, având ca efect schimbarea culorii părului sau încreţirea lui. Acitretinul, unul din medicamentele pentru psoriazis, poate determina închiderea culorii părului, pe când Etretinatul poate deschide nuanţa părului în mai puţin de trei luni de la începerea tratamentului.

4. Pastilele împotriva acneei

Vitamina A din medicamentele folosite pentru tratarea acneei poate determina căderea părului. Deşi această vitamină protejează foliculii părului, o cantitate prea mare îi poate afecta. „Derivaţii de vitamina A folosiţi fie pentru tratarea psoriazisului (acitretin), fie a acneei (isotretinoin), pot avea ca efect secundar căderea părului. Din fericire, reacţia e rară, apare la doze mari şi e reversibilă”, spune dermatologul Cătălin Popescu.

5. Pastilele pentru epilepsie

Şi unele medicamente antiepileptice sau antimigrenoase pot rări sau pot încreţi părul.

„Orice medicament sau drog poate fi decelat prin examenul fi rului de păr şi după sute de ani de la moarte.”

ANCA ZBRANCA, dermatolog

Din albaştri ochii devin căprui

Pastilele contraceptive determină, în schimb, căderea părului atunci când se întrerupe tratamentul. „La persoanele cu tulburari endocrine care au drept consecinţă căderea părului, contraceptivele au un efect protector. Acest lucru se datorează reducerii nivelului testosteronului din organism, dar durează doar atât timp cât contraceptivele sunt folosite. La întreruperea tratamentului, căderea părului se reia”, adaugă conf. dr. Cătălin Popescu, dermatolog la Spitalul Colentina din Capitală.

Medicul spune că există şi medicamente ce pot pigmenta firele de păr ale genelor şi chiar irisul. „Latanoprost şi bimatoprost – medicamente folosite pentru tratarea glaucomului – pot face ca persoanele care au ochi deschişi la culoare (verzi sau albaştri) să şi-i transforme în ochi căprui. Aceiaşi clasă de medicamente a fost folosită şi pentru alungirea genelor”, completează Cătălin Popescu.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *