Medicamentul cu efecte adverse înspăimântătoare și care creează dependență mai tare decât heroina este încă folosit de milioane de persoane

Medicamentul cu efecte adverse înspăimântătoare și care creează dependență mai tare decât heroina este încă folosit de milioane de persoane
Medicamentul cu efecte adverse înspăimântătoare și care creează dependență mai tare decât heroina este încă folosit de milioane de persoane

Este prescris în tratamentul anxietății, spasmelor musculare, al insomniei și potrivit unui raport al Drug Abuse Recognition, în 2010 îl foloseau 60 de milioane de persoane.

Valiumul sau diazepamul este un medicament sedativ care creează dependență, iar folosirea în exces poate avea efecte adverse serioase precum atacul de cord.

Efectele pe termen scurt includ: anxietate, iritație, febră, crampe stomacale, depresie, iar cele pe termen lung pot duce la pierderea memorie, halucinații, dificultăți de respirație, puls scăzut, comă sau infarct.

Baylissa Fredericks, o britanică de 49 de ani a început să folosească diazepamul din cauza unui tic nervos al pleoapei, însă efectele adverse ale medicamentului au fost mult mai grave decât problema care trebuia tratată.

,,Din cauza acestui medicament am în jur de 40 de crize pe zi în care am spasme incontrolabile. Mi se întâmplă chiar și noapte, uneori am și 12 într-o ora,” povestește britanica.

Baylissa a luat Valium timp de 8 ani, chiar dacă ticul ei nu doar că nu dispăruse, dar se înrăutățise, fapt care l-a determinat pe medicul ei s- mărească doza.

,, Nu realizam că medicamentul îmi cauzează aceste probleme și credeam că am nevoie de mai mult ca să-și facă efectul,” mai spune Baylissa.

După 6 ani de utilizare, femeia s-a decis să se documenteze în legătură cu Valiumul și când a aflat că și alte persoane se plângeau de efecte adverse grave precum demență, halucinații, pierderi de memorie și-a dat seama că nu trebuie să-l mai folosească.

,, Am vorbit imediat cu medicul, însă mi-a spus că trebuie să iau Valium tot restul vieții, pentru că simptomele sevrajului pot fi foarte dificile. Atunci am decis să încerc să renunț singură. A durat aproape un an, iar crizele s-au înrăutățit și încă nu știu dacă voi mai scăpa de ele vreodată,” a mai adăugat femeia.

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

9 Comments

  1. Cunosc diazepamul. L-am folosit si eu 8 ani pentru a-mi trata anxietatea. Abia am reusit sa renunt la el, pentru ca nu am stiut , nu mi s-a spus ca da dependenta.
    Cum incercam sa renunt la el, ma simteam rau si eram nevoita sa continui. Nu realizam ca starile de rau erau din cauza sevrajului. Asa am ajuns sa ma internez pentru tratarea starilor de rau si acolo mi s-a spus ca diazepamul se elimina cel mai greu din organism, poate dura si un an eliminarea, pentru ca se acumuleaza in organism. De aceea nu mai are efect doar a jumatate de pastila si trebuie marita doza.
    Ca sa ma simt normal, am ajuns sa iau 4 pe zi.
    A durat mai mult de un an ca sa ma simt bine, dar prima jumatate de an a fost ingrozitoare.
    V-am relatat cazul meu ca sa nu faceti greseala de a lua diazepam, sub nici o forma. Nu veti mai scapa de el.
    Este un drog, ca si heroina, cocaina, alcoolul si da dependenta.

  2. Ase se petrece cu toti cretinii care cred ca vindecarea bolilor se poate face prin niste substante chimice, asa se petrece cu toti cei care pun un om (medic) prost mai presus de Natura si de Dumnezeu.

  3. Din prospectul – da, da, banalul prospect – Diazepamului (e doar un mic fragment, sunt multe altele scrise acolo):

    „Folosirea repetata si indelungata a benzodiazepinelor poate determina dezvoltarea tolerantei si dependentei. […] Pacientul trebuie avertizat despre acest risc.”

    Nu trebuie sa fii medic, trebuie doar sa stii sa citesti si sa vrei sa te informezi. Mai pe romaneste, sa nu fii tampit de-a binelea ;)

  4. Multe persoane citesc cu atentie un prospect, insa a avea anxietate si a fi tampit nu sunt unul si acelasi lucru. Problema este ca tulburarea poate fi atat de severa, incat speranta unui succes pe termen scurt in depasirea temerilor e mai relevanta pentru o persoane de inteligenta medie si peste, decat niste posibile efecte pe termen lung. Medicii sunt cei care trebuie sa informeze si sa ajusteze eficient tratamentul – nimeni nu face dependenta de la 2 saptamani de benzo (sau mai nimeni :)). Daca insa retea este reinnoita de n ori…..

  5. Toti desteptii comenteaza, atat de penibil si predictibil. Wow ce medicament periculos, ce sa mai spunem. Toate medicamentele sunt periculoase, pe de alta parte tot ceea ce traim si ne inconjoara din actualul context de viata e periculos. Si asta luand ca exemplu pana si banele aspecte din viata de zi a individului contemporan, traversarea strazii, mersul cu liftul, folosirea telefonului, bautul cafelei, saritul peste mese etc…Hai sa ne revoltam, sa ne dam cu parerea ca vai cineva ia diazepam prea mult. Fiecare are dependentele sale si isi construieste propriul eco-sistem care sa il apere de lumea exterioara, pana si cei care nu iau tablete de loc, exact de aia o fac, este modul lor de a se refugia si dobandi putere de a continua. Oricum, revenind la diazepam, nu am luat diazepam dar am luatr pentru o periaoda indelungata valeriana, niste pastile pe baza de valeriana naturala(?). Chestia e ca nu am devenit dependent, nu am simtit nici nevoia de a mari „doza” si sunt convins ca de la un moment dat nu mai aveau nici un efect. Dar am continuat insa sa le iau, imaginandu-mi probabil ca au un oarecare efect si pacalindu-ma singur ca ma ajuta in stresul zilnic … sa le iau am renuntat in mod natural atunci cand mi s-a schimbat stilul de viata – mai putin stres si un ritm mai lejer.

  6. Puteti sa comentati cit vreti. Sint doua fraze care vor urma si care sint extrem de adevarate. 1) Orice medicament e toxic – doza conteaza !!!!!!!!!! 2) Daca citesti efectele secundare ale unui medicament ajungi sa nu-l mai inghiti !!!!!!!!
    Din pacate majoritatea trebuie sa treaca pe la un medic unde se presupune ca va fi sfatuit. Aici alta zicala – ai un medic – ai un diagnostic – ai doi medici – ai doua diagnostice. !!!!!
    Pina la urma tot trebuie sa murim de ceva.
    Numai bine

  7. Dupa câte știu eu,valium este fenobarbitalul!!!

  8. Ce tantalai :))) reduceti schimbati substanta doza usor , ceaiuri multe si o sa mearga !

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *