Metode simple şi eficiente cu ajutorul cărora vă menţineţi ficatul sănătos

Metode simple şi eficiente cu ajutorul cărora vă menţineţi ficatul sănătos
Metode simple şi eficiente cu ajutorul cărora vă menţineţi ficatul sănătos

Ficatul este o glandă anexă a tubului digestiv şi îndeplineşte funcţii importante pentru sănătatea noastră, cum ar fi faptul că participă la procesele metabolice, ajută la detoxificarea organismului (toxinele acumulate sunt eliminate), luptă împotriva infecţiilor şi opreşte sângerarea şi produce bila (fierea), pe care o direcţionează prin canalele hepatice în vezica biliară, de unde este trimisă, atunci când este nevoie, prin canalul coledoc (canal excretor principal al pancreasului) în intestin (duoden) şi ajută la uşurarea digestiei grăsimilor alimentare, datorită acizilor biliari.

 Ce puteti face pentru a vă păstra ficatul sănătos:

–         Evitaţi orice fel de mâncare la care bănuiţi că aţi putea fi intolerant sau alte substanţe despre care ştiţi că afectează în mod negativ organismul, precum: alcool în exces, cofeină, tutun, medicamente cu efect puternic asupra ficatului şi a stomacului, mâncăruri grele (mezeluri, carne grasă, alimente uleioase).

–         Mestecaţi bine mâncarea pentru a ajuta la eliberarea enzimelor şi a uşura digestia.

–         Consumaţi din plin alimente care conţin acid folic (spanac, ştevie, fasole, mazăre, linte, gălbenuş de ou), flavonoide (struguri roşii, mure negre, cireşe negre, coacăze negre, prune), magneziu (spanac, fasole, grâu, busuioc, pătrunjel, nuci, migdale), fier, sulfat de seleniu şi vitamine din complexul B: 2,3,6 si 12, deoarece toxicitatea în organism poate fi cauzată de deficienţa de nutrienţi de care ficatul are nevoie pentru detoxifiere. Bazaţi-vă pe salate, fasole, sucuri proaspete, cartofi gătiţi cu puţin ulei de măsline, nuci, seminţe, iaurt.

–         Includeţi anghinarea şi cicoarea în regimul zilnic. Plantele amare sunt un adevărat balsam pentru ficat şi ar trebui să primeze în hrana dumneavoastră. Anghinarea, cicoarea, sparanghelul ar trebui consumate zilnic. De asemenea, de folos pot fi ţelina, varza, lăptuca, pătrunjelul, sfecla roşie, ridichea neagră, merele, prunele şi strugurii. Acestea au proprietăţi hepatoprotectoare, hepatoregeneratoare şi stimulează funcţia ficatului.
De asemenea, puteţi ţine cură cu sucuri prospete de crudităţi din legume şi fructe, până la un litru pe zi. Foarte bune sunt şi curele cu suc de orz verde (50 ml de trei ori pe zi), cu suc de aloe vera (50 ml de trei ori pe zi), cu pulbere de armurariu (o linguriţă de trei ori pe zi), cu argilă, cu decoct de anghinare, cu suc de lămâie, cu suc de pătrunjel şi cu apă magnetizată şi argint coloidal.

–         Consumaţi alimente bogate în antioxidanţi: contaţi pe mecanismele naturale de detoxifiere cum ar fi broccoli, varza, conopida, varza de Bruxelles şi produsele din soia. Nutrienţii care îmbunătăţesc sistemul nostru imunitar sunt: vitamina C, vitamina E, vitamine din complexul B, zinc şi magneziu. Aceste substanţe nutritive sunt puternic antioxidante, capabile să oprească radicalii liberi care afectează ţesuturile.

–         Nu folosiţi antibiotice decât dacă este absolut necesar. Acestea pot distruge bacteriile utile din intestin, care elimină toxinele.

–         Beţi suficientă apă

–         Faceţi mişcare, aceasta va duce la creşterea activităţii limfatice, facând corpul să transpire şi să genereze mai multă urină, ceea ce încurajează activitatea ficatului şi stimulează intestinul să scape de toxine. Cele mai recomandate sunt exerciţiile fizice uşoare, înotul, ciclismul sau mersul pe jos.

–         Evitaţi excesul de sare şi zahăr. Folosiţi, în schimb, ierburi proaspete, piper, ardei iute şi suc de lămâie pentru a intensifica aroma alimentelor. Prea mult zahăr nu este sănătos pentru nimeni, dar îi afectează cu atât mai mult pe cei cu un sistem imunitar deficitar.

–         Odihnţti-vă 7-8 ore pe noapte

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *