Mineralul care protejează împotriva cancerului colorectal și de pancreas

Mineralul care protejează împotriva cancerului colorectal și de pancreas
Mineralul care protejează împotriva cancerului colorectal și de pancreas

Se găsește în vegetale, nuci și semințe, iar oamenii de știință au descoperit că poate reduce cu 21% cancerul pancreatic, cu 19% cancerul de colon și cu 12% cel colorectal.

Cercetătorii au analizat date de la peste 1500 de persoane și au descoperit că cei care includeau în dieta zilnică 100mg în plus din acest mineral și-au scăzut considerabil riscul celor 2 tipiri de cancer menționate.

Este vorba despre magneziu un mineral esențial organismului deoarece joacă un rol important în reacțiile metabolice, în transmiterea de mesaje nervoase, în relaxarea mușchilor și este implicat împreună cu fosforul și calciul în formarea oaselor.

Cele mai importante surse sunt:

–          Legume verzi: spanac, saltă verde, urzici, ceapă verde

–          Fructe: avocado, banane, caise deshidratate

–          Soia

–          Susan, nuci, semințe

–          Leguminoase

–          Cereale integrale

–          Apă minerală

 

 Deficitul de magneziu se manifestă de obicei prin cefalee, astenie, hiperexcitabiliate și somnolență, tremor muscular, parestezii, labilitate emoțională. Carența de magneziu este de obicei expresia unor boli, cum ar fi ciroza hepatică, diabetul zaharat (în special în faza de acidoză diabetică), diareea cronică, alcoolismul cronic, malnutriția și orice altă patologie de natură digestivă care scade absorbția (intervenții chirurgicale, boli infecțioase). Există medicamente care pot asocia scăderea magneziului din organism (cum ar fi diureticele). Hipocalcemia este o altă stare care poate duce la deficitul de magneziu.

Dozele recomandate sunt:
copii 1-3 ani: 80 mg/zi
4-8 ani: 130 mg/zi
9-13 ani: 240 mg/zi
fete 14-18 ani: 410 mg/zi
băieți 14-18 ani: 360 mg/zi
femei – 310mg/zi
bărbați – 400mg/zi
femei în perioada maternității: 360-400 mg/zi în timpul sarcinii și 320-360 mg/zi în timpul alăptării.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

5 Comments

  1. dar mineralul acesta nu are si un nume??

  2. Toate sint de recomandat inafara de soia.Sa stie toata lumea ca soia care se gaseste in Europa este sintetica.Feriti-va cit puteti ca sa consumati soia !

  3. daca erai un pic atent\a vedeai ca mineraul e magneziu ,sau daca ai facut chimie ….. huh

  4. de ce nu mancati ciocolata neagra, advarata cu peste 60*/* cacao?preferabil 80

  5. caterina chesches says:

    Aceasta este o informatie foarte importanta pe care am aflat o si care m a ajutat sa inteleg ca lipsa acestui mineral mi a cauzat probleme la colon si voi avea in vedere sa consum mai multe alimente care contin magneziu . Va multumesc

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *