Nu mai încăpeți în haine? De vină ar putea fi balonarea

Nu mai încăpeți în haine? De vină ar putea fi balonarea
Nu mai încăpeți în haine? De vină ar putea fi balonarea

Daniela Șerb

Iaurturile, orezul și morcovul fierte, alături de pâinea prăjită acționează ca veritabile absorbante naturale ale gazelor care se acumulează firesc în tubul digestiv

De multe ori constatăm că pantalonii sau fustele stau pe noi gata să crape, deși nici vorbă de ivirea unor kilograme în plus. De vină în acest caz pot fi balonările provocate de acumularea de gaze în tubul digestiv.

Uneori această senzație poate deveni chiar dureroasă fiind resimțită în tot abdomenul. „În tubul digestiv există o floră de fermentație. Alimentele descompuse produc gaze care acumulate în exces duc la această balonare”, explică medicul de familie Călin Ciubotaru.

Cantitatea exagerată de gaze intestinale poate avea drept cauze un dezechilibru al florei de fermentație, o predispoziție naturală către așa ceva sau o alimentație bogată în produse care stimulează un astfel de proces de fermentație cum sunt de exemplu laptele dulce, varza, fasolea, mazărea sau cartofii.

Apă plată în loc de lichide carbogazoase

Dacă vrem să ne ferim de neplăcerile provocate de balonare atunci trebuie să acționăm asupra acestor cauze, recomanadă medicii. Astfel, trebuie evitate alimentele care ne dau acest disconfort și înlocuite cu iaurturile, de exemplu, care aduc o floră de bună calitate, pâinea prăjită, orezul și morcovul fierte care acționează ca niște veritabile absorbante naturale. La fel și cărbunele care se poate procura de la farmacie. Cu mențiunea că doza administrată în cazul acestuia din urmă nu trebuie să depășească indicația medicală.

Lichidele carbonatate trebuie și ele înlocuite cu apa plată sau cu ceaiuri care asigură o hidratare corespunzătoare fără a umfla stomacul și a crea o senzație de presiune. Atenție, însă! Apa consumată în timpul mesei poate fi chiar o sursă de balonare întrucât odată cu ea înghițim și aer, astfel că este bine ca lichidele să fie îngurgitate la finalul mesei. Felul în care mestecăm alimentele este și el important pentru a nu introduce în stomac noi cantități de aer, mai ales dacă știm că avem o predispoziție naturală către balonare.

Stresul din timpul mesei umflă stomacul

Pe lângă regimul alimentar adecvat, medicii recomandă mișcarea, știut fiind că sedentarismul este o altă cauză a apariției balonării. Tranzitul intestinal este mai lent la persoanele sedentare, iar cu cât alimentele stau mai mult în stomac cu atât ele fermentează mai tare, iar cantitatea de gaze este mai mare. În plus, poate apărea constipația, o altă neplăcere legată direct de un tranzit intestinal deficitar.

Stresul are și el partea sa de contri­buție la durerile de stomac întrucât ne face să înghițim aer pe care nu-l mai putem da apoi afară. Prin urmare, se acumulează în stomac și îl umflă.

Alte cauze ale balonării pot fi dismenoreea, menstruația, sindromul ovarului polichistic sau diverse parazitoze. Pentru acestea din urmă însă este necesar un tratament stabilit de medicul specialist.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *