Patru trucuri prin care să-ți scazi colesterolul rău azi

Patru trucuri prin care să-ți scazi colesterolul rău azi
Patru trucuri prin care să-ți scazi colesterolul rău azi

Aproximativ 30% din populația României se confruntă cu un nivel ridicat al colesterolului. Mai mult, peste 40% dintre persoanele cu vârstă de peste 70 de ani au un nivel al colesterolui ridicat, care se reflectă și printr-o mortalitate ridicată cauzată de accidentele vasculare.

În țara noastră, rata mortalității cauzată de afecțiuni cardiovasculare (dintre care cele mai multe sunt date de colesterol) este de 61% din numărul total al deceselor, mult peste media europeană de 37%. Acest fenomen este cauzat în cea mai mare parte de proasta educație privind alimentația și riscurile pe care le presupune colesterolul crescut.

Iată prin ce metode puteți să țineți în frâu dușmanul inimii:

1. Mișcarea
pe lângă faptul că scade colesterolul „rău „, activitatea fizică regulată poate ridica nivelul de colesterol HDL (colesterol ” bun „), cu până la 10 %.

Beneficiile le puteți obține și practicând exerciții moderate, cum ar fi mersul pe jos. Robert Harrington, profesor de medicină la Universitatea Duke din Durham își îndeamnă pacienții să facă  o plimbare de 45 de minute după cină. ” Le spun pacienților mei să-și cumpere un pedometru și să facă aproximativ 10.000 de pași pe zi. Dacă lucrezi la un birou, te ridici și să te plimbi timp de cinci minute la fiecare oră, ” adaugă dr. Robert Harrington.
2 . Mănâncă pește
Este o sursă uimitoare de acizi grași omega 3, cu efecte de scădere a colesterolului. Dacă nu mănânci pește gras precum sardine și somon de 3ori pe săptămână, poți lua un supliment cu ulei de pește de bună calitate deoarece scade nivelul colesterolului și trigliceridelor.
3 . Fructe și legume
Fructe, legumele și cereale integrale sunt surse bune de antioxidanti benefice pentru sănătatea inimii și de fibre care scad colesterolul. Fibrele solubile, în special ajută la scăderea colesterolului deoarece acționează ca un burete absorbinf  colesterolul din tractul digestiv. Surse bune de fibre solubile sunt fasole, ovăzul sau orzul.
4 . Evită grăsimile trans
Margarina, aluaturile, produsele alimentare semipreparate, biscuiţii şi multe altele conţin grăsimi trans, nocive pentru sănătate.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *