Preveniți infarctul și osteoporoza cu quinoa

Preveniți infarctul și osteoporoza cu quinoa
Preveniți infarctul și osteoporoza cu quinoa

Quinoa, o cereală originară din America de Sud, recunoscută pentru aportul ridicat de proteine, 14 grame per sută mai este denumită și „carnea vegetarienilor”. Conține toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care corpul nu îi poate produce și care trebuie să provină din alimente.

Întărește oasele

Cercetătorii au descoperit că în boabele de quinoa se găseşte o cantitate semnificativă de calciu, acesta fiind asimilat mult mai uşor de organism decât din lapte. Cantitatea mare de calciu pe care quinoa o aduce organismului o face utilă în tratarea osteoporozei, cât şi în problemele arteritei.

Ajută la slăbit

Studiile au arătat că este foarte indicată mai ales persoanelor cu probleme de rinichi şi colesterol crescut. În plus, substanţele conţinute ajută la eliminarea grăsimilor din sânge, fiind bun pentru persoanele care au probleme cu greutatea.

 Previne atacul de cod

Quinoa nu conține colesterol şi nu uzează arterele, reducând semnificativ riscul unui atac de cord.

Este o sursă bună de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu dar şi vitamine ca A, C, D, E, K şi cele din gama B.

Boabele încolţite sunt recomandate în cazul oboselii, alergiilor, balonărilor, dar şi pentru întărirea sistemului imunitar.

„O putem consuma ca garnitură, presărată peste salate cu legume și brânză sau să o adăugăm în pâine, alături de alte semințe. O idee îndrăzneață, dar la fel de gustoasă este budinca de quinoa cu fructe”, este sugestia expertului în nutriție Luiza Pârvu.

Poate fi cumpărată fără mari eforturi din orice plafar: 500 de grame costă între 16 și 22 de lei.

14 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook