De ce e bun pepenele în zilele caniculare. PLUS: ce diferențe sunt între fructele locale și cele de import

De ce e bun pepenele în zilele caniculare. PLUS: ce diferențe sunt între fructele locale și cele de import
De ce e bun pepenele în zilele caniculare. PLUS: ce diferențe sunt între fructele locale și cele de import

Fructele de sezon sunt cea mai bună alegere pe care o puteți face pentru a vă proteja sănătatea. Pe lângă faptul că sunt mai ieftine, au și mulți nutrienți

Andreea Ciulac

O piersică suculentă sau o felie parfumată de pepene mâncate în mijlocul verii îți potolesc setea mai ceva ca un pahar cu apă, dar înainte de toate asigură organismului „plinul” de vitamine și nutrienți.
Fructele de sezon, spun nutriționiștii, nu sunt doar mai ieftine, ci mai gustoase și mai ferite de chimicale decât rubedeniile lor din alt anotimp. De altfel, un studiu recent realizat de Asociația Consumatorilor din Australia arată că majoritatea fructelor din afara sezonului vin chiar și de la patru mii de kilometri distanță, asta după ce au fost culese înainte de maturitate și înghețate. Așa se face că portocalele grecești, spre exemplu, care se găsesc în iulie la supermarketuri sunt scumpe, fără gust și cu un bagaj nutritiv egal cu zero.
Magneziul și vitamina B abundă în cireșe
Prin comparație, trufandalele din piețe bucură ochiul, dar și organismul. Dintre fructele de vară, zmeura, frăguțele, afinele, căpșunile, vișinele, cireșele și penele roșu alcătuiesc o echipă excelentă. Toate mustesc de vitamina C plus un fitonutrient numit acid elagic, care inhibă dezvoltarea și multiplicarea celulelor canceroase.  Cireșele, în mod particular, sunt bogate în apă, zaharuri, complex de vitamine B (B1, B2, B6) și minerale (magneziu, potasiu). „Aceste fructe nu doar ne hrănesc, ci sunt recomandate și într-o serie de afecțiuni: gută, constipație, litiaze renale și biliare, reumatism, obezitate, depresie”, arată nutriționistul Lygia Alexandrescu.
Piersici în diete de slăbit, pepene anti-infarct
Pentru zilele caniculare, alegeți pepenele roșu. Repară deficitul de electroliți, săruri de sodiu și potasiu care se pierd prin transpirație, iar pe deasupra conține licopen, substanța responsabilă de culoarea roșie, capabilă să îmbunătățească vederea sau să prevină bolile de inimă.
Și piersicele primesc notă maximă la capitolul vitamine, în special C și A. Efectul laxativ și detoxifiant le recomandă în dietele de slăbit, dar și în regimul asociat tratamentulului afecțiunilor hepatice, tumorilor, herpesului, a durerilor reumatice, hipertensiunii arteriale și chiar anemiilor.
În același registru intră caisele, mai cu seamă cele portocalii închis, care conțin valori ridicate de betacaroten, fibre solubile și potasiu. „O cură cu aceste fructe delicioase este indicată pentru reglarea tensiunii arteriale, pentru o bună funcționare a colonului și pentru reglarea nivelului colesterolului”, subliniază expertul în nutriție Lygia Alexandrescu.
Prietenoase cu silueta sunt și prunele de vară, care se coc în iulie-august.
Aduc un aport considerabil de magneziu, sodiu, potasiu, fibre și fier, stimulează imunitatea și aduc o ameliorae vizibilă în afecțiunile nervoase.

^ Fără iaurturi cu fructe
Atenție însă la capcana iaurturilor frumos colorate, este recomandarea nutriționiștilor. Cutiuțele îmbietoare ascund mult zahăr, aditivi, coloranți și nici urmă de fructe.
„Să nu vă imaginați că pentru a se obține aromele se pun căpșuni sau alte fructe, ci se adaugă produse de sinteză, arome similare celor naturale, corectori de aciditate care să potențeze gustul”, avertizează nutriționistul Corina Zugravu.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *