Semințele-minune care nu trebuie să lipsească din dietă. Conțin de șase ori mai mult calciu decât laptele și combat diabetul

Semintele de chia sunt unele dintre alimentele cu cel mai valoros continut nutritional.
Semințele-minune care nu trebuie să lipsească din dietă. Conțin de șase ori mai mult calciu decât laptele și combat diabetul

Semințele de chia sunt bogate în nutrienți și minerale. În plus, sunt extrem de ușor de adăugat în alimentație.

Ajută la tratarea diabetului

Mai multe studii au confirmat că semințele de chia pot ajuta în tratarea diabetului. Un studiu din 2009 publicat în British Journal of Nutrition, a demonstrat că semințele de chia pot reduce rezistența la insulină în cazul șoarecilor diabetici și scad nivelul colesterolului și al grăsimilor din sânge. O altă cercetare din 2007 publicată în Diabetes Care journal a scos la iveală că semințele de chia au scăzut considerabil riscul cardiovascular în cazul a 20 de pacienți cu diabet.

Aceste rezultate impresionante sunt adesea atribuite faptului că semințele de chia formează un gel atunci când sunt ingerate care încetinește descompunerea carbohidraților permițând sistemului digestiv să proceseze zahărul într-un mod mai treptat și stabil.

Întăresc oasele și dinții

Potrivit United States Department of Agriculture seminţele de chia conţin de şase ori mai mult calciu decât laptele integral. În plus onțibn o mare cantitate de bor care contribuie la absorbţia optimă a calciului şi a magneziului.

Semințele de chia pot fi adăugate în salate, sandviciuri, supe, în cerealele pe care le mâncați dimineața cu lapte sau pot fi consumate cu iaurt. Pot fi amestecate în shake-uri sau smoothie-uri sau adăugate produselor de patiserie sau panificație.

Sunt bogate în fibre și proteine

Au de trei ori mai multe fibre decât ovăzul, ceea ce le face foarte utile în tratarea constipaţiei şi pentru întreţinerea sănătăţii colonului și de două ori mai multe proteine decât fasolea sau cerealele.

 

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. ” Într-un gram de semințăe de chia se găsesc 4,4 grame de proteine”. O fi mai greu un Kg de fier decat un Kg de paie? :))

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *