Slăbeşte rapid cu Dieta bazată pe post. Cinci zile mănânci ce vrei! Vezi ce trebuie să faci în celelalte două!

Slăbeşte rapid cu Dieta bazată pe post. Cinci zile mănânci ce vrei! Vezi ce trebuie să faci în celelalte două!
Slăbeşte rapid cu Dieta bazată pe post. Cinci zile mănânci ce vrei! Vezi ce trebuie să faci în celelalte două!

Alexandra Postelnicu

Să uităm să renunţăm complet la carbohidraţi sau să ne chinuim cu curele de detoxifiere a organismului. O nouă cură de slăbire, denumită simplu „dieta 5:2” cucereşte din ce în ce mai mulţi adepţi în Marea Britanie şi SUA pentru că îi lasă pe oameni să mănânce orice vor, însă doar 5 zile din 7, conform Reuters.

Această dietă a fost concepută de jurnalistul medical Michael Mosley şi de jurnalistul Mimi Spencer şi îi lasă pe cei care o urmează să mănânce orice vor şi cât vor timp de cinci zile, dar să nu depăşească mai mult de 600 calorii pe zi în următoarele două.

Cartea lor poartă denumirea „The Fast Diet” (Dieta pe bază de post) şi se află pe primul loc în topul celor mai vândute cărţi din marea Britanie şi SUA în acest an, fiind reeditată de peste 10 ori.

Michael Mosley susţine că această dietă se bazează pe studiile unor cercetători britanici şi americani care au ajuns la concluzia că posturile intermitente îi ajută pe oameni să piardă mai multe grăsimi, sporesc sensibilitatea insulinei şi diminuează colesterolul, ceea ce duce şi la o scădere a riscului de îmbolnăviri cardiovasculare şi de diabet.

Mosley a încercat acest regim în luna august 2012, în cadrul unui program ştiinţific la televiziunea BBC cu titlul „Eat, Fast, Live Longer” (Mănâncă, posteşte, trăieşte mai mult), după ce analizele medicale îi indicau un nivel prea ridicat al colesterolului şi al zahărului din sânge. A fost uimit de rezultatele pe care le-a obţinut.

„Am început perioadele intermitente de post în urmă cu un an, am pierdut 8 kilograme în timp de 3 luni, iar analizele mele de sânge au revenit în limitele normale”, a declarat Mosley pentru Reuters.

În urma succesului înregistrat de această metodă, Mimi Spencer a început o colaborare cu dieteticianul Sarah Schenker, colaborare în urma căreia a fost publicată în luna aprilie cartea „The Fast Diet Recipe Book” (Cartea de reţete pentru dieta de post), carte ce conţine 150 de reţete de alimente ce conţin mai puţin de 300 de calorii.

Cele două zile de post din cadrul Dietei 5:2 presupun hrană care să nu depăşească limita superioară de 600 de calorii pe zi – aproximativ un sfert din volumul de calorii de care are nevoie un adult sănătos.

Meniul de „post” al unei persoane care ţine acest regim poate arăta în felul următor:

  • două ouă fierte la micul dejun,
  • grătar de pui şi salată verde la prânz
  • peşte cu tăiţei din orez la cină,
  • fără a bea altceva în afară de apă, cafea neagră (fără zahăr sau lapte) sau ceai.

Michael Mosley susţine că succesul acestei diete se bazează pe faptul că este foarte atractivă din punct de vedere psihologic (pentru că oamenii pot să postească mai uşor 2 zile dacă ştiu că apoi vor reveni timp de cinci zile la meniul lor obişnuit) şi conduce la o pierdere treptată şi constantă în greutate – cu o medie săptămânală de 0,46 kilograme pentru femei şi uşor mai mult pentru bărbaţi.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comments

  1. Eu traiesc in Nord America si nu am auzit de aceasta dieta. Da stiu de dieta de a minca 600 calorii/zi ca sa slabesti si in acelasi timp sa iei si vitamin. In 600 de calorii nu maninci prea mult si de aceea iti trebuies si vitamin. Tendinta este sa maninci mai multa carne sa te simti satul si mai deloc fructe. De aceea trebuiesc vitamine .Normal ca mancind 600 call. pe zi vei slabi, si chiar fara effort prea mare. Eu fac o oala de ciorba mai groasa cu multe vegetale verzi si maninc cind I-mi este foame si 2 bucati de carne pe zi. Se slabeste cam 400 gr pe zi si apa cit cuprinde, ceai, cafea, nu dulciuri.

  2. trif rodica says:

    cele doua zile sa fie consecutive sau separate ex,miercuri si vineri. multumesc.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *