Strategii prin care ţineţi în frâu hipertensiunea-cea mai frecventă afecţiune cronică

Strategii prin care ţineţi în frâu hipertensiunea-cea mai frecventă afecţiune cronică
Strategii prin care ţineţi în frâu hipertensiunea-cea mai frecventă afecţiune cronică

De multe ori, hipertensiunea este o boală tăcută şi cu atât mai periculoasă, deoarece complicaţiile care apar sunt extreme de grave: infarct miocardic, accident vascular, fisurarea pereţilor aortei.

Cele mai frevente simptome ale tensiunii mărite se manifestă prin:

–         respiraţie anormală la un efort uzual

–         dureri de cap, mai ales la nivelul cefei

–         ameţeli

–         concentrare dificilă

–         tulburări de vedere

–         zgomote în urechi

–         sângerări nazale

43% dintre români suferă de hipertensiune arterială în diverse stadii şi în general, până la vârsta de 50 de ani, unul din 5 oameni dezvoltă această patologie.

Fatorii favorizanţi:

– Ereditatea

– Vârsta: hipertensiunea este mai frecventă la persoanele peste 40 de ani

– Sexul: mai întâlnită la bărbaţi decât la femei

– Fumatul

– Aportul excesiv de sare

– Abuzurile alimentare

– Sedentarismul

– Consumul exagerat de alcool

– Stresul

Iată cum preveniţi hipertensiunea

  1. Reduceţi sarea

Avem nevoie de un aport de sare zilnic de 3,5-5g. În ţara noastră, o persoană consumă în medie peste 20g de sare pe zi.

  1. Nu fumaţi

Tensiunea arterială şi frecvenţa cardiacă se menţin ridicate 15 minute după terminarea unui ţigări. Fumatul duce şi la apariţia anginei, infarctului, cancerului pulmonar.

  1. Consumaţi vegetale

Fructele şi legumele furnizează vitamine şi minerale esenţiale şi contribuie la menţinerea echilibrului imunitar, faviorizând efectul hipotensiv al medicamentelor.

  1. Slăbiţi

Persoanele supraponderale prezintă adesea, pe lângă hipertensiune, creşteri ale glicemiei. Reducerea greutăţii scade tensiunea arterială şi are efect favorabil asupra aparatului cardiovascular.

  1. Faceţi mişcare

Se ecomandă efort fizic moderat, minimum 4 zile pe săptămână, cu o durată de 30+40 minute pe şedinţă. Exerciţiile fizice ajută la scăderea tensiunii arteriale, reduc greutatea corporală, lipidele şi glicemia.

13 distribuiri
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook