Top 10 cele mai proaste alegeri alimentare pe care le poți face. Cartoful și brioșele, cap de afiș

Top 10 cele mai proaste alegeri alimentare pe care le poți face. Cartoful și brioșele, cap de afiș
Top 10 cele mai proaste alegeri alimentare pe care le poți face. Cartoful și brioșele, cap de afiș

Nutriţioniştii au întocmit un top al celor mai proaste alegeri pentru masa de prânz. Alimentele de mai jos nu sunt capabile să ne furnizeze energia necesară pentru tot restul zilei.

  1. Hamburger şi cartofi prăjiţi. Un burger de dimensiuni obişnuite poate să nu fie atât de dăunător, dar dacă adăugaţi şi condimente, şuncă, brânză şi nişte cartofi prăjiţi aveţi toate şansele să faceţi un atac de cord în oraş. Chiar dacă cartofii sunt fără grăsimi vă furnizează un exces de calorii de care nu aveţi nevoie la amiază. În plus, cartofii franţuzeşti sunt greu de digerat, consumă din energia corpului şi vă lasă fără productivitate.
  2. Sendvişul de la colţul străzii. E cel mai simplu: îl înfuleci şi pleci. Însă acesta poate conţine chimicale nesănătoase care să îl menţină proaspăt până când cineva îl va cumpăra. Are în plus, îndulcitori, grăsimi şi alţi aditivi. Dacă vrei un sendviş atunci mergi la un magazin care le prepară pe loc. Poate dura mai mult, dar este mult mai sănătos.
  3. Brioşele. Multă vreme au fost considerate un mic dejun sănătos şi mulţi le consumă alături de o cafea în fiecare dimineaţă. Cu toate acestea, cele mai multe sunt făcute cu făină îmbăgăţită, zahăr şi unt  care au un indice glicemic ridicat.
  4. Cartoful copt. Când te gândeşti la un aliment copt crezi că este sănătos, iar cartoful copt este cu siguranţă mai sănătos decât vărul său, cartoful prăjit. Cu toate acestea, are un indice glicemic ridicat şi te face să te simţi obosit după ce îl consumi deoarece determină o scădere rapidă a zahărului în sânge, fapt care te lasă stors de energie.
  5. Brânza şi bicuiţii îmbogăţiţi. În timp ce, în general, brânza este considerată sănătoasă pentru organism, biscuţii nu sunt decât dacă sunt consumaţi într-un anumit fel. Cei mai mulţi sunt plini de zahăr, aditivi, grăsimi şi făină îmbogăţită. Aceasta din urmă poate conţine fier despre care există suspiciuni că nu ar fi un nutrient, ci un un fier metalic care nu este util corpului uman şi nu este menit să fie consumat. Prin urmare, optează pentru biscuiţi din cereale integrale.
  6. Alimentele preambalate. Brânza, carnea, biscuiţii, fructele preambalate sunt pe cât de convenabile, pe atât de nesănătoase. În primul rând, sunt pline de conservanţi pentru a menţine produsul mult timp pe raft. Apoi sunt pline de sare pentru a avea un gust bun. În al treilea rând sunt ambalate în tăvi de plastic despre care se ştie că sunt fabricate din clorură de polivinil (PVC sau vinil) care intră în reacţie cu produsul respectiv, Plasticul este asociat cu multe probeleme de sănătate precum deteriorarea ADN-ului, a funcţiei pulmonare şi creşterea în greutate. Prin urmare, nicio masă de prânz cu preambalate.
  7.  Fără pizza! Toată lumea iubeşte o felie sau două de pizza la prânz, dar aceste aconţin 500 de calorii şi 20 de grame de grăsime. Dacă adăugaţi şi un sifon sau o băutură carbonatată, atunci numărul de calorii creşte semnificativ. În plus, pizza se face din făină îmbogăţită. Dacă vreţi cu adevărat pizza o puteţi face la domiciliu, cu o crustă subţire din cereale integrale.
  8. Covrigi. Aceştia ridică nivelul zahărului în sânge şi sunt făcuţi din făină albă, pe lângă faptul că sunt excesivi de mari. Dacă doriți cu adevărat covrigi pentru masa de prânz, apoi face „mini-baghete” la domiciliu cu făină de cereale.
  9. Batoane de energie. Ele ar trebui să ne dea energie şi să ne aprovizioneze cu substanţe nutritive, dar practic sunt magazine pline cu bomboane, deghizate. Aceasta pentru că sunt alcătuite din făină albă, sirop de fructoză de porumb şi zahăr. Ele pot fi, de asemenea, bogate în grăsimi saturate. Mai mult decât atât, în ciuda pretenţiilor lor de a fi o masă în sine, vă va fi din nou foame peste câteva ore. În aceste consiţii, aţi putea opta pentru un baton de cereale integrale bogat în fibre şi fără adaos de zahăr alb sau făină.
  10. Batoanele periuţă. Trebuie incluse şi acestea deoarece nu sunt cu mult diferite de batoanele energizante. Nu vă aprovizionează cu fibre, în schimb aveţi toate şansele să creşteţi în greutate.

Concluzia este că trebuie consumate cereale integrale, legume şi fructe la fiecare masă de prânz. Acestea vă vor da energia necesară pentru a rezista pe tot parcusul după-amiezei.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

3 Comments

  1. cartofii frantuzesti? Nu ar fi mai bine sa pui mana pe o carte decat sa traduci French fries cu google translate? „ziaristule”:)

  2. Carcotasu' says:

    Ce-i aia „Sendviş” ?
    cred ca ai vrut sa zici „sandvici”

  3. ce treaba are branza cu biscuitii???? ca nu am inteles !!!!
    abureala de articol ……

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *