Top cinci alimente care ţin bolile de inimă la distanţă

Top cinci alimente care ţin bolile de inimă la distanţă
Top cinci alimente care ţin bolile de inimă la distanţă

Pentru a preveni bolile cardiovasculare, care reprezintă principala cauză de mortalitate la români, menţinerea sănătăţii inimii este esenţială.

Pe lângă mişcare, renunţarea la fumat şi reducerea stresului, alimentaţia joacă un rol major în protejarea inimii, alimente precum afinele, somonul, soia şi spanacul fiind în topul celor mai bune produse.

Afinele luptă cu colesterolul

Fructele, frunzele, ceaiurile şi sucurile de afine sunt o sursă bogată de vitamine A, C şi nutrienţi care protejează organismul de boli de inimă.

Afinele conţin antocianină, substanţă care împiedică depunerea colesterolului pe vasele de sânge, formarea cheagurilor de sânge în artere şi previne creşterea tensiunii. „Afinele care se găsesc la noi în ţară sunt «fructele naturii», adică sunt sălbatice, nu au îngrăşăminte şi pesticide”, spune medicul Corina Zugravu.

Vă puteţi menţine inima sănătoasă mâncând somon de cel puţin două ori pe săptămână. „Somonul, bogat în acizi graşi Omega 3, scade trigliceridele şi colesterolul, având rol pozitiv asupra aparatului cardiovascular. Dacă nu vă permiteţi să consumaţi somon, puteţi mânca macrou, cod sau hering”, recomandă dr. Corina Zugravu.

„Studiile relevă faptul că persoanele care au consumat peşte în mod regulat şi-au diminuat riscul bolii coronariene cu 50%”, explică nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

O alimentaţie bogată în soia scade şi ea nivelul trigliceridelor şi al colesterolului. „Deşi în ultima perioadă s-au pus sub semnul întrebării efectele proteinelor din soia, eu cred că un consum mediu de soia (lapte, tofu) are rol benefic pentru inimă datorită lipsei colesterolului şi a grăsimilor saturate”, afirmă nutriţionistul Corina Zugravu.

Vă puteţi micşora nivelul colesterolului şi cu ajutorul ovăzului, o sursă bogată în vitamine, minerale şi fibre. Conţine fibre alimentare esenţiale pentru colon şi ajută la scăderea nivelului colesterolului, menţinând nivelul glicemiei în parametri normali.

„Pe lângă faptul că este un aliment la modă, ovăzul scade colesterolul şi combate cancerul de colon, rect sau intestin subţire”, afirmă medicul Corina Zugravu.

Spanacul, bun pentru inimă, periculos pentru rinichi

Spanacul are multe vitamine şi minerale care protejează organismul de afecţiuni cardiace. Puteţi să-l folosiţi după ce l-aţi ţinut congelat în frigider, dar este mult mai bun proaspăt.

„Problemele apar din cauza conţinutului de oxalaţi care pot provoca probleme cu rinichii”, avertizează dr. Corina Zugravu.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *