Topul antioxidanților care previn îmbătrânirea și alimentele în care se găsesc din abundență

Topul antioxidanților care previn îmbătrânirea și alimentele în care se găsesc din abundență
Topul antioxidanților care previn îmbătrânirea și alimentele în care se găsesc din abundență

O alimentatie bogata in antioxidanti are un rol definitoriu in prevenirea si incetinirea procesului de imbatranire, intarirea sistemului imunitar, protejarea impotriva radicalilor liberi (responsabili pentru aparitia ridurilor) si mentinerea sanatatii inimii. Iar vestile bune nu se opresc aici: o cantitate semnificativa din antioxidanti poate fi asimilata chiar din dieta zilnica.

Coenzima Q10 – se mai numeste si “antioxidantul inimii sanatoase” pentru ca reface ADN-ul deteriorat si este folosita in tratamentul si prevenirea bolilor cardiace. Totodata, aceasta ajuta la prevenirea bolilor Alzheimer sau Parkinson, este implicata in toate procesele producatoare de energie si in stocarea energiei in celule, ajutand si la functionarea ficatului. Coenzima Q10 este prezenta in cantitati importante in uleiul de soia, sardine, alune, carnea de bovine si fructele de mare.

Vitamina C – este un alt antioxidant cu rol important in functionarea corecta a sistemuluui imunitar si stimularea capacitatii de regenerare a organismului. In plus, aceasta ajuta la evitarea complicatiilor prenatale si are un rol esential in producerea colagenului din piele. Doza zilnica recomandata difera in functie de sex: pentru barbati de 90mg, iar pentru femei 75mg. Cele mai importante surse de vitamina C sunt delicioasele citrice, papaya, kiwi, pepenele verde, broccoli si cocazele negre.

Vitamina E – un antioxidant veritabil, aceasta vitamina stopeaza procesul de imbatranire, ajuta la hidratarea pielii, reduce aparitia cicatricilor si a arsurilor si intareste sanatatea ochilor. Cele mai clare semne ale deficitului de vitamina E sunt cele legate de probleme digestive, furnicaturi, amortirea bratelor sau picioarelor si incetinirea vindecarii ranilor. De altfel, lipsa acestei vitamine mareste si riscul cancerului la prostata si la san. Vitamina E poate fi asimilata din alimente precum uleiul de germeni de grau, seminte de floarea soarelui si de mustar, alune, nuci, galbenus si unt.

Beta-carotenul are un rol deosebit in prevenirea cancerului, prin anihilarea radicalilor liberi si „dizolvarea” substantelor canceroase provenite din mediul extern. De asemenea joaca un rol important in combaterea aterosclerozei, deoarece impiedica oxidarea lipoproteinelor de mica densitate (colesterolul LDL) reducand riscul aparitiei acestei boli si in consecinta al producerii infarctului miocardic. De asemenea, beta carotenul are efect antiimbatranire, protejeaza pielea impotriva radiatiilor ultraviolete si ajuta la prevenirea numeroaselor boli cauzate de inaintarea in varsta.

Il puteti gasi in: morcovi, cartofi dulci, spanac, dovlecei, caise, piersici, nectarine, mango, papaya.

Resveratrol – acest antioxidant are o actiune extrem de puternica, fiind de 4-5 ori mai puternic decat beta-carotenul, de 50 de ori mai puternic decat Vitamina E si de 20 de ori mai puternic decat Vitamina C. Recunoscut ca antioxidant care raspunde la stres, infectii micotice si radiatii ultraviolete, proprietatile acestei substante se extind asupra echilibrarii nivelului de colesterol in organism, imbunatatirea circulatiei sangelui, mentinerea elasticitatii pielii si ameliorarea simptomelor cauzate de alergii. Resveratrolul se regaseste preponderent in strugurii rosii, afine, mure, vin si must.

Acidul lipoic este un acid gras care se gaseste in mod natural in fiecare celula a corpului ce ajuta la convertirea glucozei in energie si neutralizeaza actiunea nociva a radicalilor liberi. Proprietatea deosebita a acidului lipoic este ca, spre deosebire de alti antioxidanti, actioneaza in profunzime atat in apa, cat si in grasime, astfel ca este asimilat cu mai multa usurinta de organism. De asemenea, reduce riscul aparitiei accidentelor vasculare cerebrale, cataractei, bolilor cardiace si protejeaza ficatul de diferite actiuni toxice. Acidul lipoic nu se gaseste in cantitati foarte bogate in multe alimente, insa poate fi regasit cu usurinta in spanac, broccoli, mazare, drojdia de bere, varza de Bruxelles si carnea rosie.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *