A trece de la un regim restrictiv la unul cu multe proteine e cel mai rău pentru organism. Cum faceți trecerea la masa bogată de Crăciun după ce ați ținut post

A trece de la un regim restrictiv la unul cu multe proteine e cel mai rău pentru organism. Cum faceți trecerea la masa bogată de Crăciun după ce ați ținut post
A trece de la un regim restrictiv la unul cu multe proteine e cel mai rău pentru organism. Cum faceți trecerea la masa bogată de Crăciun după ce ați ținut post

Perioada de post ajută organismul să se detoxifieze, însă pentru a nu avea probleme fiţi atenţi la mesele din ziua de Crăciun şi la cele care urmează. Asta pentru că trecerea de la alimentaţia de post la cea de Sărbători trebuie făcută treptat.

„A trece de la un regim restrictiv la unul cu multe proteine e cel mai rău pentru organism. Trebuie să aveţi grijă să mâncaţi cu măsură”, recomandă nutriţionistul Eduard Adamescu.

REGULI

Trucuri ca să evitaţi excesele

  • Înlocuiţi mâncărurile cu multe calorii care se servesc în perioada Sărbătorilor cu unele mai sărace. Spre exemplu, în loc de prăjituri mâncaţi fructe, iar bomboanele înlocuiţi-le cu nuci;
  • Nu vă înfomeţaţi toată ziua pentru a mânca mai mult la masa de seară;
  • Mâncaţi o varietate de alimente în cantităţi mici;
  • Ridică-te de la masă atunci când simţi că parcă ar mai fi, totuşi, loc de ceva. Sau fă pauze de cel puţin 15 minute între felurile de mâncare care conţin carne şi grăsimi, ca să nu îngreunezi digestia.
  • Atenţie cum combini alimentele! Evită să te îndopi la aceeaşi masă cu sărmăluţe, jumări, şoric, fripturi, sosuri şi alte alimente greu digerabile, picante, dar şi cu băuturi carbogazoase, alcool, dulciuri în exces.
  • Nu mânca prea repede şi mestecă  suficient fiecare îmbucătură, în caz contrar, se reduce cantitatea de sucuri digestive şi alimentele se vor digera într-un timp mai îndelungat.
  • Pentru a evita indigestia, mestecă, după masă, seminţe de cardamon, chimen sau fenicul, recunoscute pentru puterea lor de a stimula sucurile gastrice şi a facilita digestia.

Încercaţi să nu vă stresaţi de Crăciun pentru că la multe persoane stresul duce la supraalimentare.

Ceaiuri bune după masă

După masă, te mai poţi relaxa în compania unui ceai medicinal digestiv. Cel de ghimbir tratează arsurile la stomac, durerile abdominale, balonarea şi gazele, cel de muşeţel stimulează secreţia sucurilor gastro-intestinale, cel de mentă taie greaţa, reduce gazele, iar cel de rozmarin stimulează şi normalizează digestia. Ingredientele se pot combina. Un ceai bun pentru digestie uşoară cumulează acţiunile fructelor de fenicul cu al fructelor de anason, al frunzelor de mentă cu al celor de rozmarin şi, împreună cu busuiocul şi lemnul dulce sunt binevenite după mesele copioase, în caz de digestie lentă sau indigestie

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *