Trei paşi simpli pentru a renunţa la zahăr

Trei paşi simpli pentru a renunţa la zahăr
Trei paşi simpli pentru a renunţa la zahăr

Nutriționiștii susțin că am fi de două ori mai sănătoși dacă am renunța definitiv la zahăr. Ca să ajungeți la această performanță, puteți începe prin a tăia zahărul din cafea și ceai. Următorul pas este să renunțați la sucuri, apoi la prăjituri și produse de patiserie.

Dacă nu puteți renunța treptat la zahăr, medicii nutriţioniști vă sfătuiesc să treceți la acțiuni mai directe și să puneți la gunoi pungile cu zahăr pe care le aveți prin casă.

Nu este esențial în dietă

Zahărul vă aduce doar calorii în plus, nu și beneficii, spun medicii, iar în multe cazuri îl puteți înlocui cu îndulcitori.
„Zahărul nu este esențial în dieta unei persoane. Energia pe care v-o dă o puteți lua și din alte alimente. În locul caloriilor în formă pură, puteți alege fructe și legume, care vă aduc minerale și vitamine în organism”, este de părere medicul nutriționist Eduard Adamescu, de la Cabinetul de Diabet și Obezitate Calea Moșilor din București.

Fără zahăr, veți simți mai intens gustul cafelei, iar fără sucuri, puteți slăbi până la trei kilograme pe lună. Băuturile acidulate pot fi înlocuite cu lapte, apă ori cu produse de casă, așa cum este sucul din morcovi, mere și pere, preparat la storcător. „Pentru majoritatea persoanelor, este dificil să renunțe la prăjituri, de aceea, în primă fază, ar trebui să nu consume astfel de produse mai mult de o dată sau de două ori pe săptămână”, mai explică medicul Eduard Adamescu.

Specialiștii subliniază că maximum de calorii de care are nevoie o persoană într-o zi este de 1.800-2.000, iar consumul de dulciuri duce de cele mai multe ori la depășirea acestor cifre. „O ciocolată are 500-600 de calorii, ceea ce reprezintă deja foarte mult, raportat la rația zilnică de calorii”, exemplifică medicul Eduard Adamescu.

Nuci și pâine, în loc de biscuiți și ciocolată

Astfel, când luați gustări, evitați biscuiții, prăjiturile, ciocolata, produsele de patiserie și alegeți fructe, legume, nuci sau chiar o felie de pâine integrală.

Foarte important este și să citiți etichetele produselor, pentru a studia conținutul lor de zahăr. Le puteți alege pe cele cu îndulcitori. Există inclusiv pră jituri și gemuri cu îndulcitori, iar pentru prepararea prăjiturilor în casă folosiți îndulcitori care suportă prepararea termică.

Din experiența cu pacienții, nutriționiștii spun că cei mai mulți pacienți renunță ușor la zahăr. „Îmi este mai greu să îi fac pe pacienți să renunțe la maioneză, mezeluri și brânzeturi grase decât la dulciuri”, mai spune Eduard Adamescu.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *