Trucuri simple şi eficiente ca să obţineţi un abdomen plat

Trucuri simple şi eficiente ca să obţineţi un abdomen plat
Trucuri simple şi eficiente ca să obţineţi un abdomen plat

Primul pas pentru a avea un abdomen plat este să evitaţi lucrurile care vă balonează. Balonarea abdomenului nu vă face doar să arătaţi mai graşi, ci provoacă şi disconfort fizic. Puteţi evita această stare, fără un efort prea mare, apelând la exerciţii fizice, dar şi dacă vă oferiţi suficient timp pentru a savura mâncarea.

Printre cauzele care produc balonarea se numără şi consumul de lichide carbogazoase, dar şi dulciuri, care, prin digestia lor produc o cantitate mare de dioxid de carbon. „Stomacul vi se balonează din cauza gazului care se acumulează în intestin şi nu doar din cauza apei din stomac”, afirmă medicul internist Doru Cristian Gavrilă..
Uneori, starea de balonare poate semnala şi complicaţii mai grave, cum ar fi boli de ficat sau digestive, neplăceri frecvente legate de balonare fiind şi starea de oboseală, lipsa poftei de mâncare şi scăderea capacităţii de efort intelectual.

Antrenaţi-vă musculatura abdomenului

Prea puţine fibre, lichide şi activitate fizică pot cauza constipaţie, care provoacă la rândul ei balonare. Ca să evitaţi aceste neplăceri, puteţi apela la o dietă bogată în fibre, cereale, fructe, legume, alune şi seminţe.

De asemenea, este indicat să beţi multe lichide şi să faceţi sport cel puţin 30 de minute pe zi, de 5 ori pe săptămână. „Activităţile fizice, mai ales cele care antrenează musculatura abdominală, şi consumul de alimente proaspete vă ajută să evitaţi starea de balonare”, afirmă medicul Doru Cristian Gavrilă. Bine ar fi să evitaţi conservele şi murăturile, deoarece produc multe gaze în intestin.

Mersul zilnic pe jos, consumul de lichide necarbogazoase, fructe şi legume care au un conţinut bogat de celuloză previn constipaţia. Încetinirea tranzitului intestinal poate semnala şi boli grave precum cancerul, în special atunci când constipaţia se instalează brusc.

O altă motivaţie a stării de balonare poate fi intoleranţa la lactoză. Există situaţii în care intoleranţa e parţială, iar consumul unui pahar de lapte nu cauzează probleme. Dacă intoleranţa e totală, trebuie evitate produsele lactate pentru a scăpa de stările de balonare şi disconfort. „Totuşi, brânzeturile sunt lactate fermentate, care conţin o cantitate mai mică de lactoză şi nu provoacă reacţii neplăcute”, mai spune medicul.

Staţi cel puţin 30 de minute la masă

Şi dacă mâncaţi repede, fără să mestecaţi suficient, puteţi resimţi stări de balonare. Sfatul specialiştilor este să staţi la masă şi să savuraţi mâncarea. O masă trebuie să dureze cel puţin 30 de minute. „Mai bine nu mâncaţi decât să mâncaţi pe fugă”, vă sfătuieşte medicul Cristian Gavrilă.

Nu trebuie să mergeţi la masă fără să simţiţi nevoia sau să mâncaţi mai mult decât puteţi. „Tot ce consumăm peste starea de saţietate nu digerăm şi se depune ca exces sau reziduu în intestin, ceea ce cauzează balonare şi creştere în greutate”, adaugă medicul Doru Cristian Gavrilă. Cu cât mestecaţi mai mult mâncarea, cu atât puteţi reduce starea de balonare. Mai mult, studiile arată că cei care mănâncă încet consumă şi mai puţine alimente.

Cei care au boli hepatice, pancreatice sau intestinale pot avea simptome persistente de balonare, chiar dacă respectă regulile alimentare, situaţie în care trebuie cerut sfatul unui specialist.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *