Turism balnear cu ștaif, la malul mării

Turism balnear cu ștaif, la malul mării
Turism balnear cu ștaif, la malul mării

Sanatoriile balneare și de recuperare de la mare au avantajul că beneficiază de aerosoli salini, ape minerale sulfuroase, apa mării, curele cu nămol terapeutic extras din lacul Techirghiol etc. Toți sunt factori naturali care contribuie la însănătoșirea sau recuperarea bolilor reumatice, afecțiunilor ortopedico-traumatice, neurologice, gută, diabet, obezitate, gastrite cronice, infecţii urinare, rinite și bronșite cronice. Turismul balnear nu se adresează numai celor cu probleme medicale, ci și celor care vor pur și simplu să se relaxeze în aerul sărat al mării, indiferent de anotimp.

 Sanatoriul Balnear de Re­cuperare Mangalia funcțio­nează neîntrerupt din 1960. Are clienţi fideli din ţară și din străinătate care vin an de an la odihnă și tratament. Sanatoriul dispune de hotelul Callatis cu o capacitate de 300 locuri, o secţie clinică cu 50 paturi și două baze moderne de tratament, cu o capacitate totală de 1000 de pacienţi pe zi.

CÂT COSTĂ: Asigurații în sistemul de sănătate plătesc 63 lei pentru o zi de tratament. Tariful include cazare, 3 mese în regim de pensiune și tratament, 3 proceduri /zi. Managerul sanatoriului, dr. Laura Condur, spune că stabilimentul primește și pacienţi care vin pe cont propriu, la tratament. Aceștia plătesc 125 lei/zi. Există și oferte pentru 10 zile de tratament, în valoare de 350 lei cu câte 3 proceduri, la alegere. 

PROCEDURI: În acest moment, sanatoriul are peste 200 de „clienți”. Aceștia beneficiază de împachetări cu nămol, băi calde cu apă de mare, apă sulfuroasă, plante, electroterapie, terapie cu câmpuri magnetice.

Se efectuează tratamente ginecologice, irigaţii cu apă sulfuroasă, tampoane vaginale cu nămol, dar și tratamente complementare – acupunctură, infiltraţii.

Tratamente anti-îmbătrânire la Neptun

La Complexul Turistic și Balnear Doina, din centrul staţiunii Neptun, aveau acces la tratament doar „nomenclaturiștii”, însă, după 1990, s-au deschis porţile pentru toţi turiștii. Din hotelul cu 320 de camere, recent modernizat, există acces direct în uriașa bază de tratament.

PROCEDURI: Medicii bal­­neologi și reumatologi efectuează proceduri complexe: hidroterapie (duș masaj, duș subacval, gimnastică în apă, băi de plante, aromoterapie, băi de sulf, băi de nămol), electroterapie, masaj uscat, microsaună și infraroșii, aerosoli, împachetări cu parafină, împachetări calde cu nămol extras din lacul Techirghiol. Mulţi pacienţi vin pentru tratamentele cu produsele Gerovital.

CÂT COSTĂ: Managerul Complexului, Carmen  Coleașă, spune că pentru pacienţii care vin pe cont propriu o zi costă 105 lei/. Tariful include cazarea – 40 lei, mic dejun – 20 lei, tratament cu 3 proceduri/zi, 35 lei și comisionul agenţiei de turism cu care se încheie contract,10 lei. Tarifele de tratament pentru turiștii cu bilete emise de Casa Națională de Pensii sunt cu 30% mai mici decât pentru neasigurați.

 Miracolul de la Techirghiol ține tot anul

Sanatoriul Techirghiol este de departe cel mai renumit stabiliment balnear și de recuperare din ţară. Și asta datorită nămolului miraculos descoperit de legendarul cioban Tekir în apa sărată a ghiolului care îi poartă astăzi numele.

PROCEDURI: Tratamentele constau în împachetări de nămol cald, băi calde cu apă sărată, aerosoli, hidroterapie, efectuate în baze recent modernizate.

CÂT COSTĂ: Sanatoriul are o capacitate de aproape 1.000 de paturi, o secţie de recuperare adulţi și una pentru copii. Vasilică Rusu, managerul sanatoriului, spune că „pacienții asigurați  plătesc un tarif zilnic de 85 lei pentru tratament, 3 mese și cazare în camere din pavilionul B, recent renovate”. După 1 martie, tarifele pentru pacienţii asiguraţi, sunt 120 lei/zi/ persoană, pentru tratament, 3 mese /zi și cazare în camere cu baie proprie și aer conditionat. Pentru pacienţii neasiguraţi, tarifele ajung la 208 lei/zi/persoană în camere cu confort maxim.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

5 Comments

  1. Coco Stoianovici says:

    Singurul calificativ care poate fi acordat acetei unitati este EXECRABIL
    Pe scurt:
    Inca de la intrarea in parcare, te abordeaza doi bodygardzi care iti spun ca parcarea costa 10 lei/zi, dar daca aranzezi cu ei, te costa jumatate.Incerci sa dai banii, te trag afara din zona videocamerelor si iau banii….OK
    Mancarea este infecta, putina, iar in sala de mese este ger.Sunt cel mult 15 grade si toata lumea vine la masa cu paltonul.
    Canile cu ciorba au o zeama galbuie si transparenta iar pe fundul canii abia gasesti o lingurita cu orez.Seara se dau invariabil eugenii.(n-am mai mancat eugenii de pe vremea lui Ceausescu).Felul doi este de cele mai multe ori necomestibil.
    Ospataritele manipuleaza feliile de paine cu mainile murdare, iti trantesc felii de paine numarate cu mana direct in cosul de pe masa.
    Am cumparat bonuri de acces la internet pentru reteua wifi in mai multe randuri, dar nu m-am putut loga.Am chemat specialistul hotelului, care habar nu avea, a gandacit ici-colo, a spus ca ii va chema pe cei de la Bucuresti si a ramas ca in tren.Mi-a spus ca oricum, daca as reusi sa ma loghez, viteza este foarte mica –doar pentru mail si nu pot lucra pe internet.Biletele de internet cumparate-cate un bilet pentru 5 ore de internet, le-am aruncat la cos.La fiecare 5 ore am inteles ca se schimba parola, ca cei care doresc internet sa mai cumpere un bilet de la receptie.Cred ca este singurul hotel din Romania la care se cumpara accesul la internet.
    Persoana care face programarea pentru tratament, a panificat cate 2-3 persoane la acelasi aparat si aceeasi ora astfel ca stai la coada pana innebunesti iar in final pierzi alte proceduri din cauza intarzierii.
    Toate asistentele sunt nervoase din cauza acestui haos si singurul cuvant pe care il auzi cand te prezinti la ora programata pentru tratament este: ASTEPTATI.Si astepti… astepti si iar astepti.
    Am facut impachetari cu namol.In sala pentru impachetari este ger, la fel ca in sala de mese.M-ama dezbracat zgribulit de frig si am facut impachetarea cu namol.Cand am iesit si am vrut sa ma spal, apa era rece.Avand in vedere gerul din sala, m-am invelit plin de namol cu patura de la impachetare pana asistenta de acolo mi-a adus nu stiu de unde o caldare cu apa calda si m-am putut spala partial.M-am imbracat, murdar de namol si am plecat, renuntand la aceasta procedura pentru zilele care au urmat.Am reclamat faptul acesta conducerii si a ramas ca in tren.
    Daca ar fi sa compar sejurul de la Techirghiol cu cel similar de la Geoagiu Bai, care m-a costat la fel, as da pentru Geoagiu Bai nota 10 iar pentru Sanatoriul Balnear Techirghiol nota minus 4.
    Daca compar numai masa de dimineata unde la Geoagiu Bai era bufet suedez la fel ca in Germania, cu peste 50 de sortimente la alegere, servita la caldura, cu cafe concert, intr-o curatenie exemplara, cu gerul din sala de mese de la Techirghiol, cosul in care ospatarita iti arunca cu mainile goale feliile de paine pe care ti le numara, dopul de sticla in care azvarle o lingurita de gem, alaturi de o lingurita de margarina si 10 cm de crenvusti , totul pe o fata de masa care probabil nu a fost spalata de o saptamana, ramai mut de distanta de la Pamant la Luna intre cele doua unitati, la care culmea, tariful este la fel.
    In camera nu mi s-a schimbat lenjeria timp de o saptamana, iar cameristele au venit de mai multe ori prin camera dar nu au luat nici macar gunoiul, pe care a trebuit sa-l duc eu.
    Ce recomad:
    Conducerea Sanatoriului Balnear Techirghiol sa petreaca un sejur la Geoagiu Bai, la Hotelul Germisara, unde tarifele de cazare, masa si tratament sunt la fel. Daca nu vor lesina si nu se vor imbolnavi de rusine, inseamna ca nimic nu se va schimba.Eu pot sa va asigur ca nimic nu se va schimba.

  2. Gavrilescu says:

    Din pacate nici la fosta renumita clinica „Doina” din Neptun situatia nu este diferita:
    Dezavantaje: te pacalesc la factura dindu-ti mai putine procedee decit ai platit, nu sint spalate cazile inainte sa intrii tu, astepti mult pentru ca angajatele au clienti privati (pe sub mina), bazinul pentru gimnastica este o sursa de infectie deoarece apa nu este clorinata (instalatia initiala a fost pentru apa de mare, dar s-au spart tevile si acum baga apa simpla). Ma si mira cum au aviz SANEPID (daca au ?). Coada la consultatiile medicale foarte superficiale deoarece din 2 doctori, vine unul singur si sta putin.
    Concis: A devenit o susanea

  3. Am mers recent(merg din 1998)si este diferenta foarte mare, mai ales cu noul manager.Dar sunt inca multe probleme de rezolvat referitor la parcare, internet, televizoarele de pe hol unde nu poti urmari decat activitati de la Sanatoriul de copii care nu intereseaza pe nimeni.Dupa cum am discutat cu mai multi pacienti, domnule Georgescu, lasati libera parcare si pentru amaratii care vin de la sute de km distanta pentru tratament si trebuie sa lase cine stie unde masinile cai haleste cei doi paznici de la bariera care nu au ce face altceva.De ce-i mai platiti????Nu vad rentabilitatea acestora….Ce profit aveti???Puneti domnule paza in interiorul sanatoriului, perimetru si nu la bariera, la luat bani….moaca….Sau reduceti la jumatate pretul sa fie acceptabil pentru toti.Este inacceptabil sa nu ai acces la internet la un Sanatoriu asa de renumit si sa nu te poti relaxa pe o canapea de pe holuri si sa urmaresti orice program tv doresti….pacat….mare pacat dar poate….se vor rezolva si aceste probleme minore.

  4. ?????

  5. Alex Georgescu says:

    Buna ziua,
    Multumim pentru sugestii ,toate cele mentionate sunt reale si se vor schimba in beneficiul pacientilor.
    Pretul pentru parcare va fi redus la jumatate ,paza se va ocupa de ce trebuie si nu va pazi bariera,internetul va fi sok si comunicarea in general va fi imbunatatita,televizoarele de pa hol vor functiona cu programe in special de informare,la proceduri asteptarea va fi mult diminuata, chiar rezolvata.
    Aceste schimbari solicitate justificat se vor implementa pana la sfarsitul lunii octombrie.
    Avnd in vedere faptul ca am promis ca vom fi la dispozitia oaspetilor vom continua schimbarile in bine .
    Am convingerea ca dupa primele 3 luni adica din 17 decembrie schimbarea in bine sa fie totala si ireversibila ..

    cu stima
    Dr Ec Alexandru Georgescu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *