Un aliment miraculos poate reduce la jumătate riscul de artrită reumatoidă dacă este consumat o dată pe săptămână

Un aliment miraculos poate reduce la jumătate riscul de artrită reumatoidă dacă este consumat o dată pe săptămână
Un aliment miraculos poate reduce la jumătate riscul de artrită reumatoidă dacă este consumat o dată pe săptămână

Artrita reumatoidă este o boală cronică ce cauzează dureri şi inflamaţii la încheieturi. Acizii graşi Omega 3 pot bloca procesul de inflamare. Cum peştele gras conţine cele mai mari concentraţii de acizi graşi Omega 3, consideraţi esenţiali, iar organismul nu îi poate obţine din alte surse decât din dieta alimentară, consumul acestui aliment este cea mai bună metodă de prevenire a artritei.

Somonul, macroul, heringul, sardinele şi păstrăvul, consumat cel puţin o dată pe săptămână, poate reduce la jumătate riscul de a dezvolta artrită reumatoidă, potrivit unui studiu recent publicat în „Annals of the Rheumatic Diseases”.

Autorii acestui studiu, cercetătorii de la Karolinska Institute din Stockholm, spun că aceleaşi beneficii pot fi obţinute şi din consumul de peşte slab – cod, calcan – , însă acesta trebuie consumat de patru ori pe săptămână. În schimb, o singură porţie de peşte gras consumată pe săptămână poate reduce riscul cu 52%.

Diferenţa constă în cantitatea mare de acizi graşi Omega 3 existentă în peştele gras.

Cercetătorii spun că şi o singură porţie din orice tip de peşte consumată săptămânal, timp de 10 ani, poate reduce riscul de artrită reumatoidă cu 29%, comparativ cu un consum mai mic.

La studiu au participat 32.000 de femei, născute între anii 1914 – 1948. Ele au completat nişte chestionare privind dieta alimentară, în 1987 şi în 1997. În această perioadă, 205 dintre participantele la studiu au dezvoltat artrită reumatoidă. După ce s-au eliminat alţi factori de risc – fumatul, alcoolul şi vârsta -, autorii au ajuns la concluzia că persoanele care au consumat peşte gras săptămânal au prezentat cu 52% mai puţine riscuri de a dezvolta această maladie.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. mai bine consumam seminte de in.verificati ce contine inul.cea mai bogata sursa de omega 3 si mai ales e si vegetala fara efecte secundare.pestele oceanic mai contine si mercur si alte toxine

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *