Un bărbat de 113 ani a dezvăluit care sunt cele cinci alimente care i-au prelungit viața

Un bărbat de 113 ani a dezvăluit care sunt cele cinci alimente care i-au prelungit viața
Un bărbat de 113 ani a dezvăluit care sunt cele cinci alimente care i-au prelungit viața

Bernardo LaPalo, un bărbat de 113 ani din Arizona susține că a ajuns la această vârstă datorită stilului de viață sănătos. Centenarul spune că nu a fost niciodată bolnav și că a evitat carnea roșie. Secretele longevității sale le-a aflat de la tatăl său care era medic.
Lecţiile cele mai importante pe care le-a primit Bernando au fost simple, ba chiar banale, dacă ne gândim că nu înseamnă altceva decât sprijinirea organismului în a-şi face treaba cum se cuvine: nu te ridica niciodată de la masă cu stomacul plin, lasă întotdeauna loc de mai mult, fă mişcare în fiecare zi, nu fuma, nu bea alcool, dormi atât cât trebuie, asigură-te că îţi menţii colonul curat şi, cel mai important, nu te grăbi. Dacă nu eşti pe trecerea de pietoni, sau poate chiar nici atunci, graba nu-şi are rostul. În schimb, păstrează-ţi mereu mintea alertă, rezolvând cuvinte încrucişate, jucând şah, citind – ca astfel să-ţi poţi aminti şi la 100 de ani fiecare sfat primit, aşa cum face Bernando.
Care sunt totuşi aliaţii lui de nădejde? O hrană bogată în vitamine, bazată mai ales pe legume verzi, gătite mediu, cât să nu-şi piardă proprietăţile nutritive, din care lipsesc carnea şi lactatele, pe care le consumă doar de două-trei ori pe an sau chiar deloc, dar nu şi peştele, pe care îl consumă săptămânal. Iar cele cinci elemente pe care le repetă ori de câte ori este întrebat despre reţeta vieţii veşnice sunt: usturoiul, mierea, scorţişoara, ciocolata neagră şi uleiul de măsline.
Bernando îşi începe fiecare dimineaţă cu o plimbare de aproape doi kilometri. La întoarcere, bea un ceai de scorţişoară şi îşi prepară o salată cu varză, ardei gras roşu, cozi de ţelină, ceapă, morcovi, stropită cu un sos din oţet de mere şi 2-3 linguriţe de miere, alături de două felii de avocado şi o roşie. Cât despre fructe, mizează pe grapefruit, mandarine, pepene galben, afine (preferatele lui), struguri, mere, căpşuni, kiwi, ananas şi cireşe. Îşi ia aportul de proteine din fasole boabe, nuci şi seminţe şi adaugă un plus de fibre cu supă de orz. Bea sucuri preparate în casă şi spune că nu trebuie să te abţii o viaţă întreagă de la un aliment sau altul. „Moderaţia e cheia şi, dacă o respecţi, poţi gusta din orice”.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

3 Comments

  1. Cine vrea sa traiasca mai mult, coboara in Arizona, sa se bucura de o extention la viata TANARA unde clima este un factor important in prelungirea vietii. M-am uitat pe un video azi noapte si am vazut o frantuzoaica tanara dar arata cu 20 de ani cel putin mai batrina, desi nu lucra ca are din ce trai!!! Cei cu reumatisme aici traiesc mult mai mult dar si cu alte boli ca hrana subtropicala e plin cu citrice care se gasesc in abundenta si ieftin. Bernardo nu mananca cu nimic mai deosebit de mine sau altii, ca nu se cunoaste data nasterii exact, iar 10 ani deja este o margine de eroare de considerat si mai mult asta este secretul longevitatii. Trist este ca anul trecut a murit singurul lor copil. In rezervatiile indiene din jur traiesc mult mai multi oameni batrini dar ei nu se afiseaza cu asta pe prima pagina al ziarelor.

  2. porcarie acest articol nu e valabil la pensionarii din tarile lumii a treia cum e si romania,nici jumatate din ce e acolo nu poate permite un pensionar mediu din romania sau europa de est,sa fim serios nu poate permite un cetatean cu salariul mediu din romania hahahaha,de aceea cel mai important sa ai o viata lunga ,prima data emigrezi din tara asta de ra hat fara viitor cat esti inca tanar sau matur adica esti in forta , intr o tara civilizata cu salarii decente si pensii ok,vizavi de pret – putere de cumparare si apoi pui in practica cele spuse de mai sus,in rest povesti

  3. Ce te faci cu „puterea de cumparare” cand oferta este „toxica”?

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *