Un mic dejun copios poate preveni unele dintre cele mai grave şi răspândite afecţiuni

Un mic dejun copios poate preveni unele dintre cele mai grave şi răspândite afecţiuni
Un mic dejun copios poate preveni unele dintre cele mai grave şi răspândite afecţiuni

Luaţi micul dejun ca un rege, prânzul ca un prinţ, iar cina ca un om sărac, este sfatul nutriţioniştilor.

Un mic dejun copios poate preveni instalarea diabetului şi a hipertensiunii arteriale, precum şi a obezităţii, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Tel Aviv, Israel, publicat în Obesity.

Noul studiu confirmă aceste informaţii şi cuantifică influenţa pe care o are un mic dejun copios asupra greutăţii corporale.

Un mic dejun copios contribuie la scăderea nivelului de insulină şi glucoză din organism, prevenind diabetul şi reducând riscul de maladii cardiace, hipertensiune arterială şi hipercolesterolemie. De asemenea, reduce probabilitatea de a simţi nevoia unei gustări în timpul zilei, micşorând riscul de obezitate.

La studiu au participat 93 de femei obeze, care au consumat fie un prânz copios, fie o cină bogată, pe parcursul a 12 săptămâni. Dieta zilnică a tuturor, cu un conţinut moderat de carbohidraţi şi grăsimi, totaliza 1.400 de calorii. Primul grup consuma 700 de calorii la micul dejun, 500 la prânz şi 200 la cină; al doilea, 200 de calorii la micul dejun, 500 la prânz şi 700 la cină. Cina şi micul dejun erau identice.

În ceea ce priveşte grupul care a optat pentru un mic dejun copios, s-a înregistrat o scădere a nivelurilor de grelină, un hormon al apetitului, insulină, glucoză şi trigliceride mai mare decât în al doilea grup. Mai mult, după încheierea studiului, persoanele care au optat pentru un mic dejun bogat au pierdut în greutate, în medie, 8,6 kilograme, în timp ce voluntarele care au adoptat obiceiul unei cine copioase au slăbit, în medie, 3,5 kilograme.

De asemenea, circumferinţa taliei s-a redus cu 8,3 centimetri în cazul primului grup, comparativ cu 3,8 centimetri în grupul al doilea.

Autorii acestui studiu concluzionează că nu este important numai ce se consumă la o masă, momentul acesteia, dieta alimentară corectă, alături de exerciţiile fizice fiind indispensabile unei bune stări de sănătate.

 

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

2 Comments

  1. Gigel Rebel says:

    Mda. Luati micul dejun ca un rege (mic mare dejun copios), dupa care, intocmai ca un rege, nu va angrenati in activitati jolicitante, caci veti fi doborati de digestie.
    Luati pranzul ca un print si apoi mergeti si va faceti siesta, ca un print ce sunteti.
    Luati cina ca un om sarac, si reveniti-va din prosteala, ca maine va asteapta o zi de munca!

  2. DE PROSTI ce SUNTETI PUNETI poza CU JUMARI DE PORC DE PARCA in Israel SE MANANCA MIC DEJUN englezesc ca in imagine

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *