Vrei să iei în greutate dar nu reușești? Iată cum să te îngrași fără să îți pui sănătatea în pericol

Vrei să iei în greutate dar nu reușești? Iată cum să te îngrași fără să îți pui sănătatea în pericol
Vrei să iei în greutate dar nu reușești? Iată cum să te îngrași fără să îți pui sănătatea în pericol

Majoritatea persoanelor caută cele mai bune căi prin care să scape de câteva kilograme, există însă și oameni care mănâncă orice și nu pun niciun gram.

Un metabolism accelerat poate fi motivul care împiedică acumularea de kilograme, iar în acest caz soluţiile pentru a lua în greutate pot fi extrem de dificile, dar nu imposibile

„Metabolismul evoluează pe parcursul existenţei, în funcţie de vârstă, de problemele de sănătate, odată cu înaintarea în vârstă, iar de cele mai multe ori este imprevizibil”, explică Eduard Adamescu, medic primar diabet, nutriţie şi boli metabolice.
Dacă starea de sănătate este bună, soluţia optimă este să consultaţi un nutriţionist, care, în funcţie de stilul de viaţă şi de particularităţi va indica regimul alimentar potrivit.

„Anumite persoane, în ciuda dorinţei acute de îngrăşare, acuză lipsa poftei de mâncare. În această situaţie, există anumite tratamente pentru stimularea apetitului, atât medicamente, cât şi suplimente nutritive”, adaugă nutriţionistul Adamescu.

Pentru persoanele aflate la polul opus, care mănâncă destul de mult şi foarte consistent, aportul de greutate se va face treptat, pe parcursul a câteva luni. Nutriţionistul le recomandă acestora să păstreze proporţia normală a nutrienţilor, adică 55%-60% glucide, 12% proteine şi 25% lipide, dar să consume 500 de calorii în plus faţă de necesarul zilnic, structurate pe cinci mese.

Dulciurile, mineralele, vitaminele, berea, vinul, siropurile şi pastilele sunt adjuvanţi în procesul de îngrăşare. La fiecare masă pot fi servite câteva felii de pâine, carne, brânzeturi şi alte alimente interzise de obicei în regimurile de slăbire.

În cazul în care nu este consumat în exces, alcoolul nu este nociv, dimpotrivă, poate aduce kilograme în plus. În regimul de îngrăşare joacă un rol important abstinenţa de la fumat sau cel puţin reducerea la jumătate a numărului zilnic de ţigări.

Şi exerciţiile fizice regulate ajută, deoarece „trezesc” metabolismul, cresc masa musculară şi în plus, stimulează pofta de mâncare. Astfel, kilogramele se depun uniform pe corp.

Horoscopul zilei - Evenimentul zilei - evz.ro
comentarii pe aceasta pagina postate direct pe Facebook

One Comment

  1. NU e vorba de ingrasat. Una e sa te ingrasi si alta este sa iei in greutate. Unii ziaristi nu stiu diferenta.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *