sâmbătă, decembrie 5, 2020
Tănasă Sabina

Cei mai mulți dintre noi se confruntă cu o stare de tristețe o dată cu venirea zilelor răcăroase de toamnă. Dacă această stare nu este trecătoare,  astenia de toamnă începe să își facă simțită prezența. Cum o putem combate cu ajutorul alimentației?

Odată cu frigul și zilele mai scurte, sistemul nostru imunitar începe să își piardă din vitalitate și ne face să ne simțim slăbiți și chiar triști. Semnele care ne dau de gândit că ne confruntăm cu o astenie sunt insomniile sau somnul în exces, fluctuațiile apetitului, depresia și chiar dorința de izolare.

Responasibilă pentru favorizarea asteniei de toamnă este alimentația. Trebuie să învățăm să ne alegem corect alimentele pe care le consumăm pentru a putea oferi organismului vitaminele necesare de care are nevoie pentru o bună funcționare. O alimentație sănătoasă ne ajută să învingem astenia, dar și să fim pregătiți pentru o iarnă friguroasa.

  1. Combate astenia de toamnă cu Acizii grași Omega-3

Acizii grași ne ajută să ne păstrăm sănătatea creierului, dezvoltându-ne capacitatea de concentrare.

În ce alimente găsim Omega-3? În nuci, ulei de măsline sau de rapiță și în peștele gras (file de cod, somon, macrou, hering). Nucile sunt minunate nu doar pentru conținutul lor bogat de  Omega-3, ci și pentru starea de sațietate pe care o oferă după ce sunt consumate.

Ce nuci sunt recomandate? În primul rând cele netratate termic pentru că își pierd asfel nutrienții. Sunt bune de la nucile românești, la migdale, caju, alune, nucile braziliene și nuci pecan.

  1. Carbodihradații complecși

Crabohidranții complecși sunt acei carbohidranți buni pentru organism, ce ne oferă energie și au indice glicemic scăzut. Unde îi putem găsi? În legume, cereale integrale, fructe proaspete și leguminoase.

  1. Apa

De cele mai multe ori, starea de oboseală este un semn al lipsei de hidratare. Apa este cea care ajută la desfășurarea procesului normal de digestie. Apa este singurul element care asigură traseul nutrienților către celulele corpului și elimină toxinele din organism, prin procesul de digestie.

Pe lângă apă, este extrem de important să consumăm și alimente lichide precum supă, ciorbe, ceaiuri sau chiar legume bogate în apă precum castraveți, pepene, roșii sau varză.

Cum poți preveni astenia de toamnă în doar câțiva pași simpli:

  • Adoptă o dietă echilibrată
  • Fă mișcare cel puțin 30 de minute pe zi în natură, chiar dacă afară este înnourat
  • Păstrează legătura cu prietenii și nu renunța la activitățile pe care obișnuiți să le faceți împreună
  • Alocă-ți timp pentru tine pentru a te relaxa și încărca cu energie

Parteneri