marți, mai 17, 2022

Atacurile cibernetice sunt la ordinea zilei în ultima perioadă, iar băncile nu au fost nici ele ocolite de astfel de atacuri. Raiffaisen Bank România a transmis un mesaj de atenționare clienților care au primit diverse mesaje.

Companiile bancare solicită clienților să acorde atenție sporită în momentul în care primesc un mesaj sau un e-mail ca fiid din partea băncii.

Mesajul primit de clienți:

„V-am suspendat temporar contul și accesul la serviciile bancare online

Te-ar mai interesa: Ficatul gras poate evolua nedetectat ani de zile! ...

Dragă client,

Am văzut activitate neobișnuită în contul dvs. Ar putea însemna că cineva ți-a folosit contul fără știrea ta.

Pentru protecţia dumneavoastră, contul dumneavoastră este blocat, nu vă puteţi folosi contul şi practic nu puteţi efectua operaţiuni normale precum retragerea de bani de la un bancomat cu cardul conectat, efectuarea sau primirea de transferuri sau plata cu cardul în magazine până când nu confirmați deținerea contului.”

Aceste link-uri ne pot duce către website-uri maliţioase, sau aplicaţii infectate cu malware, ele putând extrage mai apoi date din informaţiile noastre, unele putând fi folosite deasemenea pentru a fura banii clienţilor Raiffeisen Bank, iar uneori aceştia nu mai pot fi recuperaţi.

Te-ar mai interesa: Vitamina D, inutilă pentru organism dacă nu ai ace...

„Un client trebuie să ştie ca întotdeauna e mai bine sa dea un telefon de verificare sau un mail la bancă, decât să completeze un formular cu datele sale confidențiale, sub un pretex oarecare. Primim sesizări privind astfel de mesaje atât de la clienți ai băncii, dar şi de la persoane care nu sunt clienții noștri.

Pot sa va asigur ca adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informatii detinute de Raiffeisen Bank ” a declarat Radu Topliceanu, director Raiffeisen Bank, pe site-ul insituţiei.

Te-ar mai interesa: Cum știi dacă ai intoleranță la lactoză. Primele s...

Iată câteva aspecte de bază privind utilizarea corectă și în siguranță a instrumentelor bancare de acces la conturi:

  • îți recomandăm să nu răspunzi nici unei solicitări de a divulgă parolă , codul PIN , numărul de card
    noi nu vom colecta sau valida niciodată prin e-mail/ SMS informații confidențiale ( parolă , număr întreg de card sau cod PIN )
  • parolă , codul PIN nu se divulgă sub nici un motiv. Acestea sunt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele electronice: bancomat, POS , internet banking – Raiffeisen Online, mobile banking – Raiffeisen Smart Mobile
  • din motive de securitate, nu memora codul de utilizator prin facilități de tipul “Autocomplete” oferite de majoritatea programelor browser. De exemplu, pentru Internet Explorer, accesează în “Tools” / “Internet Options” / “Content”, click pe „Autocomplete” și lasă nemarcată opțiunea „Usernames and passwords on forms”
  • configurează browser-ul tău în meniul “Tools”/ “Internet Options”/ “General”/ “Temporary Internet Files”/ “Settings”, rubrica „Automatically” fiind marcată implicit (default).
    Îți recomandăm să marchezi “Every visit to the page” sau „Everytime you start Internet Explorer”, astfel încât browser-ul să caute afișarea paginii pe Internet și nu în memoria cache (cache memory) îți recomandăm să ai instalat un program de firewall. Acesta oprește virușii care îți atacă calculatorul și blochează accesul programelor neautorizare de pe Internet.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private