marți, iulie 27, 2021

Pierderea în greutate poate fi un proces dificil. Aceasta depinde de stilul nostru de viață și obiceiurile personale. Deși majoritatea persoanelor aleg diete restrictive și antrenamente fizice intense,

există anumite metode care te vor ajuta să slăbești mai ușor. Iată cum slăbești eficient și sănătos, fără prea multe compromisuri!

Deși pierderea în greutate este direct asociată cu numărul caloriilor consumate zilnic, trebuie să reții că acest proces este influențat și de alte elemente. Somnul și exercițiile fizice fac parte dintr-un stil de viață sănătos, fără de care nu poți avea cele mai bune rezultate.

De asemenea, disciplina este un alt element principal, deoarece obiceiurile sănătoase sunt esențiale pentru a slăbi.

Cum slăbești eficient și sănătos?

Dr. Vasi Rădulescu, renumit medic român, dezvăluie

care sunt cele mai

„Regula principală aici este deficitul caloric.

Cum îl obții? Corpul are nevoie, doar pentru funcțiile lui principale, de 1800 – 2000 de kcal pe zi. Dacă îi oferi mai puțin, el nu are cum să funcționeze cu ce îi dai, așa că va recurge la stocuri. Stocul înseamnă, cel mai probabil și accesibil, grăsimea. Dacă din mesele zilnice îți iei 1500 de kcal, diferența va fi luată din depozitele de grăsime. Da, trebuie să apelezi la alimente cu mai puține calorii, dar să fie calorii de calitate (e mare diferență între caloriile unei salata și caloriile unui suc acidulat).

Scoate zahărul din ecuație. Este inamicul principal al sănătății. Și dușmanul oricărei diete. Mă refer la zahărul propriu-zis, dar și la alimentele bogate în zahăr.

Ai grijă cu făinoasele. Poți consuma 1-2 felii de pâine integrală, cu fibre multe, dar fără paste, aluaturi, pizza. Nu vei slăbi așa.

Ai nevoie de 1g de proteină per kilogram corp. Proteinele sunt deosebit de importante și nu vrei să renunți la ele. Ia-le din pește, fructe de mare, carne albă, de 1-2 ori pe săptămână și carne roșie.

Ai nevoie de grăsimi. Există și unele sănătoase, cum ar fi în uleiul de măsline sau în

avocado. Puțin unt merge. În rest nu apela la alimente cu multă grăsime animală. Grăsimea conține multe calorii.

În dieta zilnică e nevoie și de carbohidrați, dar îi poți reduce semnificativ pentru rezultate optime.

Pune alături de carne o salată bogată. Consumă ouă. Poți consuma 1 fruct pe zi, la alegere. Poți consuma un pumn de semințe.

Hidratează-te optim, mai ales că e cald și ai nevoie de minimum 2 litri de apă pe zi.

Am zis apă, nu suc. Nu consuma sucuri cu îndulcitori artificiali. Nu consuma sucuri cu zahăr. Nu consuma sucuri chipurile naturale. Nu trișa pentru a face

un fresh din 3 portocale, pentru că ai voie 1 fruct pe zi, nu 3.

Alcool la slăbit? Mai gândește-te. Alcoolul este bogat în calorii și nu e indicat în nicio dietă.

Mișcare în dietă? Cu siguranță. Chiar dacă poți obține rezultate bune doar din alimentație, mișcarea va fi un bonus, pentru că se vor arde extracalorii. Nu face sport solicitant dacă masa ta corporală te plasează în obezitate. Vei afecta articulațiile. Ia-o ușor. Mers pe jos, mișcări ușoare, apoi crești intensitatea pe măsură ce dispar și kilogramele.

A, să nu uit. Dacă nu dormi 7-8 ore pe noapte, uită tot ce am scris. Fără somn bun, nicio dietă nu va merge.

Ai nevoie de principii sănătoase pe care să le ții pe timp lung. Ai nevoie de educație în alimentație. Da, va fi în regulă să mai sari peste reguli și să savurezi un dulce o dată pe săptămână, dar vei reveni negreșit la obiceiurile tale sănătoase.

Vei vedea cum corpul se simte mult mai bine, mintea la fel. Vei avea mai multă încredere în tine. Vei sta în marja de sănătate, fără riscuri suplimentare de diabet, boli de inimă sau alte tulburări metabolice.

Când ajungi la masa optimă pentru înălțimea ta, te poți duce lejer la aproape 2000 de kcal pe zi și nu, nu te vei mai îngrășa. Depozitele apar din excese, nu din moderație.

O viață ai. Ai grijă de tine. Mănâncă sănătos, cu moderație. Mișcă-te. Dormi bine. Bea apă!” scrie Dr. Vasi Rădulescu pe propriul blog.

Ultimele stiri

Parteneri