miercuri, decembrie 2, 2020
Parcalabu Liliana

Bine ar fi să te bucuri nu doar de frumuseţea acestui anotimp, ci şi de bogaţia sa. Toamna este sezonul fructelor şi al legumelor, iar aceste daruri ale naturii ar trebui să nu te lase indiferent.

Este un bun prilej să încerci un nou mod de viaţă ceva mai sănătos şi mai adaptat nevoilor organismului tău.

Poate fi, dacă vrei, şi o întoarcere la copilărie, la gustul perelor, aroma strugurilor…

Dietele sunt, nu de puţine ori, constrângătoare, însă cele de toamnă au reguli puţine şi flexibile.

Pentru a nu avea probleme nici de sănătate, nici cu kilogramele în plus, bine ar fi să consumi, cum spuneam, fructe şi legume, la care să adaugi lactate, cereale integrale şi proteine slabe.

Nu uita de cei 2 litri de apă pe zi, renunţă la sucuri, dar şi la alcool, aminteşte-ţi de ceaiurile din plante şi nu uita să te mişti. Sport de trei ori pe săptămână ar fi perfect, dar nici o plimbare pe jos nu strică.

De asemenea, încearcă să te odihneşti suficient.

Ai auzit probabil câte de dificilă poate fi pentru unii tranziţia de la vară la toamnă. Organismul nu resimte tocmai plăcut nici ploaia şi nici vântul, însă o dietă echilibrată te va ajuta şi din acest punct de vedere.

Acest tranzit nu îşi va pune amprenta asupra stării tale de sănătate şi nici nu îţi va strica buna dispoziţie. Ba, mai mult, vei fi pregătit să intri în sezonul rece, iar sfârşitul de an te va prinde într-o formă de zile mari.

Ce fructe şi legume nu trebuie să îţi lipsească?

Sunt atât de multe încât nici nu ştii cu ce să începi. Bine ar fi să mânânci pere, dar şi gutui, mere, struguri, prune, nuci, ciuperci. Dintre legume, neapărat, vinete, gulii, fasole, sfeclă, dovlecei, broccoli, morcovi.

Vor fi mai sănătoase dacă le consumi în stare naturală sau, cel mult, la abur ori la grătar.

Parteneri