Categories: Știrile zilei

Ajutor de deces în 2024. Acte necesare și condiții de acordare

Ajutorul de deces este acordat în baza unor noi reguli. Din luna septembrie a acestui an, plata ajutorului de deces va fi acordată și în situația decesului unei persoane care, în ultimele șase luni anterioare decesului, a fost asigurată în cadrul sistemului public de pensii, oricare ar fi perioada de contribuție realizată în această perioadă.

Ajutorul de deces, acordat și în cazul celor care nu erau pensionari

În conformitate cu modificările legislative, ajutoarele de deces pot fi de asemenea acordate persoanelor neasigurate în cadrul sistemului public de pensii sau care nu erau pensionari. Pentru aceste cazuri, ajutorul de deces este jumătate din suma plătită în cazul decesului unei persoane care a fost asigurată sau a unui pensionar în 2024. Concret, este vorba de suma de 3.784 de lei, potrivit avocatnet.ro.

Pentru a dovedi că membrul de familie nu a fost asigurat sau pensionar, trebuie făcută o declarație pe proprie răspundere de către persoana care solicită ajutorul de deces.

După noua lege a pensiilor, însă și după vechea lege, sunt considerați membrii de familie:

  • soțul;
  • copiii proprii, copiii adoptați, copiii aflați în plasament familial sau cei încredințați spre creștere și educare familiei, în vârstă de până la
  • 18 ani ori, dacă își continuă studiile, până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 26 de ani, sau indiferent de vârstă, dacă și-au pierdut capacitatea de muncă înaintea vârstelor menționate;
  • părinții și bunicii oricăruia dintre soți.

Ajutor de înmormântare și pentru persoanele aflate în concediul pentru creșterea copilului

Noua lege a pensiilor care se va aplica începând cu luna septembrie ac, prevede că ajutorul de deces să se acorde, și în cazul decesului persoanei aflate în timpul concediului pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, iar în cazul copilului cu handicap până la 3 ani, respectiv până la 7 ani, sau al unui membru de familie al acestuia, dacă, anterior intrării în concediu, persoana în cauză era asigurată obligatoriu.

Plata ajutorului de deces se face prin Casa de Pensii, iar dovada cheltuielilor de înmormântare poate fi orice înscris: chitanță, factură, bon fiscal, scrie EVZ.

Recent Posts

EL ar fi adevăratul iubit al Simonei Halep. Nu este cel despre care a scris deja toată presa

Simona Halep a publicat pe rețelele de socializare numeroase buchete de flori, ceea ce arată…

6 minute ago

Vremea o ia razna la final de săptămână. Prognoza ANM s-a modificat

Vremea o ia razna de vineri, 17 mai. ANM a revizuit prognoza meteo și prevede…

37 de minute ago

Două planete aduc noroc și belșug pentru mai multe zodii. Zodia care poate să își îndeplinească o mare dorință până pe 31 Mai

Cristina Demetrescu vestește o perioadă favorabilă pentru câteva semne zodiacale. Dorințele cele mai mari se…

o oră ago

Aurul verde: infuzia antiinflamatoare ancestrală asiatică care este cheia tinereții

Printre curiozitățile pe care le ascunde ceaiul verde, una dintre cele mai frapante este faptul…

2 ore ago

Tratamentul infertilității dublează riscul de boli de inimă în decurs de un an după naștere

Tratamentul infertilității dublează riscul de boli cardiace. Există o creștere semnificativă a riscului de a…

2 ore ago

Citeste si:

  • DICTIONAR MEDICAL

Rinită alergică