Categories: Ştiri sănătate

Apelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate: ”Nu mai amânați tratamentele”

Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a solicitat joi furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora.

Solicitarea CNAS vine în contextul fluctuaţiilor apărute în funcţionarea sistemului informativ.

„Pentru data de 3 mai, în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate, sunt aplicabile dispoziţiile art. 207 – 210 din HG 140/2018 şi ale art. 40 – 42 din HG 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al preşedintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menţionate. Totodată, având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală, la nivelul CNAS, se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS. În acest context, CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora”, precizează CNAS într-un comunicat transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialişti.

Totodată, CNAS afirmă că se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care, în prezent, nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncţionalităţilor apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate la adresa de e-mail suport.siui@casan.ro.

„CNAS reiterează, pe această cale, angajamentul său ferm de continuare a dezvoltării şi de perfecţionare a funcţionalităţii PIAS, ca instrument de raportare, validare şi control asupra serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice, acesta fiind de altfel unul dintre cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori şi peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale”, se mai arată în comunicatul de presă.

Recent Posts

Întâlnirea misterioasă de la Vatican pentru semnarea „unui nou pact mondial” și „un nou cod uman”

Papa Francisc a convocat la Roma circa treizeci de laureați ai premiului Nobel, precum și…

8 minute ago

Patru zodii norocoase pe final de Mai. Fac bani din orice

În ultima lună a primăverii este bine să ai grijă de treburile familiale, însă la…

38 de minute ago

Locul unic din România unde se spune că apa sărată ar vindeca toate afecțiunile. Apele au calități care echivalează cu sarea din Himalaya!

Indiferent că vorbim de munți sau de litoral, România se poate lăuda cu destinații feerice…

o oră ago

Lista bolilor pentru care medicul de familie acordă direct 7 zile de concediu medical

Medicul de familie are posibilitatea să ofere un certificat de concediu medical pentru 7 zile…

2 ore ago

Cine a fost prima femeie mason și cum a reușit să spulbere codul secret al lojii masculine

Lojile masonice sunt învăluite într-o aură de hermetism și mister care stârnește curiozitatea multora și…

2 ore ago

Cum a aflat Mihai Albu ca suferă de cancer: Făcusem analize periodice şi una si a ieşit deformată cu valoare mare

Afecțiunea gravă a renumitului designer a fost depistată în luna februarie, atunci când a mers…

3 ore ago

Citeste si: