Categories: Ştiri sănătate

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii. Peste 8.000 de copii victime ale violențelor în familie în 2020

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii. Peste 8.000 de copii victime ale violențelor în familie în 2020.

Miercuri, 5 ianuarie, a fost lansat „telefonului copilului” – 119 -, la care pot suna copiii aflaţi într-o situaţie vulnerabilă, dar şi alte persoane care au cunoştinţă despre copii abuzați, exploatați sau supuși unei forme de violență.

Numărul scurt 119 este interconectat cu numărul de urgență 112 și vine într-o perioadă în care România se confruntă cu tot mai multe cazuri de abuzuri.

Mii de apeluri la 119,  în doar 5 zile de la lansarea liniei de urgență pentru copii

Mădălina Turza, consilier de stat şi omul care coordonează acest proiect, a precizat că orice om, un vecin, o persoană necunoscută, un copil, un părinte, cineva din familie, poate apela numărul 119, la orice oră din zi sau din noapte pentru a sesiza cazuri de abuz.

„Un exemplu concret, cel dramatic pe care l-am văzut, este genul de instrument care se adresează exact acestui tip de situaţii.

Orice om, un vecin, o persoană necunoscută, un copil, un părinte, cineva din familie, poate apela numărul 119, la orice oră din zi sau din noapte pentru a sesiza cazuri de abuz, de neglijare sau de exploatare.

Aici, operatorii de la cele 47 de direcţii de Protecţia Copilului din ţară vor răspunde non-stop şi vor vedea dacă e nevoie să trimitem în timp real o echipă mobilă, aşa cum s-a întâmplat în cazul micuţei de faţă, sau dacă este o situaţie care aduce atingere vieţii în momentul respectiv. Numărul care este interconectat cu 112 va sesiza autorităţile de aplicare a legii, în timp real.

S-au făcut mai multe traininguri cu operatorii cal center-ului din direcţiile de Protecţia Copilului, inclusiv de către specialiştii din Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care au asigurat toată infrastrutura din spatele acestui număr, dar şi pregătirea lor este una specifică în domeniul Protecţiei Copilului.

Cine poate suna la 119

Apelurile din grijă pentru copii, aşa se numeşte această linie telefonică. Vor fi preluate cu prioritate, pentru că ştim că e vorba de copii şi trebuie intervenit în timp real. Fie că vorbim de un cetăţean care vede pe stradă un copil agresat sau forţat să cerşească, fie că vorbim de un vecin care ştie că într-o familie alăturată se întâmplă lucruri în neregulă cu copilul sau copiii respectivi, pot apela acest număr de telefon.

(…) Înainte de a scrie pe Facebook este important să sunăm acolo unde instituţiile şi specialiştii pot interveni în timp real. În ultimele zile au fost nenumărate apeluri telefonice, ce e drept mai mult de verificare şi de testare a numărului.

Oamenii au vrut să vadă cum funcţionează. În scurt timp, cu sprijinul specialiştilor de la STS vom ieşi cu statistici la zi şi cu cazuistică pe această problemă pentru că în România, fenomenul copiilor abuzaţi, maltrataţi, este mult mai mare decât cel raportat”, a declarat Mădălina Turza, pentru Antena 3.

În 2020 au existat peste 8.200 de copii victime ale violenţelor în familie sau în comunitate, iar în primele şapte luni ale anului 2021 peste 5.000 de copii au fost abuzaţi în familie sau în comunitate.

Ce se întâmplă în urma sesizărilor, potrivit STS

Începând din 5 ianuarie, apelurile care semnalează diferite situații ce afectează copiii sun preluate, 24 de ore din 24, de către consilierii specializați în asistență socială și protecția copilului.

  • În cazul situațiilor anunțate prin 119, dar pentru care este necesară intervenția imediată a Poliției sau a echipajelor medicale, operatorii direcțiilor de asistență socială și protecția copilului vor alerta Serviciul de urgență 112.
  • Totodată, potrivit acestui program, atunci când sunt cazuri de copii dispăruți, Poliția poate utiliza Sistemul de avertizare RO-ALERT, administrat din punct de vedere tehnic de către STS.
  • STS a întreprins demersuri împreună cu Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) și cu operatorii publici de telefonie mobilă pentru asigurarea cadrului legislativ și a gratuității apelurilor, precum și pentru a facilita transmiterea datelor geografice care permit alocarea cazurilor pe fiecare centru județean.
  • Pentru operarea consolelor de apel prin care se va oferi sprijin minorilor aflați în situații dificile, consilierii serviciilor de asistență socială au beneficiat de instruire tehnică din partea specialiștilor STS.

Recent Posts

Lucruri esențiale pe care oamenii nu le fac. Sunt vitale pentru sănătate

Elemente vitale pentru sănătate. Dr. Cezar, celebrul cardiolog, dezvăluie care sunt elementele vitale pentru sănătate.…

5 ore ago

Pelagra

Ce este, cum se manifestă și de ce apare boala PELAGRA? Pelagra este boala cauzată…

5 ore ago

Regimul alimentar al pacientului cu diabet. Află dacă pot consuma cireșe

Regimul alimentar al pacientului cu diabet. Regimul diabeticilor este foarte important pentru controlul nivelului de zahăr…

6 ore ago

Horoscop 16 mai. Vărsător, trebuie să împărtășești energia ta minunată

Horoscop 16 mai. Astrologii au făcut previziuni pentru toate semnele: Prntru nativii din zodia Berbec…

6 ore ago

Vești noi despre starea de sănătate a lui Florin Piersic. Anunț de ultim moment de la Spitalul „Foişor”

Vești noi despre starea de sănătate a lui Florin Piersic. Anunț de ultim moment de…

7 ore ago

Medic român, despre o legumă-fruct ce nu trebuie să lipsească din meniul oricărei zile de vară: Are puține calorii

Medic român, despre o legumă-fruct ce nu trebuie să lipsească din meniul oricărei zile de…

7 ore ago

Citeste si:

  • DICTIONAR MEDICAL

Pelagra