Din cuprinsul articolului
Deși vara nu a început oficial, românii sunt deja cu gândul la vacanță. Potrivit Kiwi.com, lider în domeniul travel-tech, tendințele de călătorie din acest sezon arată clar: mai mulți pasageri, vacanțe mai lungi și dorința de a descoperi locuri noi.
Numărul celor care aleg să zboare a crescut cu 30%, iar rezervările au urcat cu 17%, semn că românii își planifică din timp vacanțele. Fereastra medie de rezervare a ajuns la 84 de zile, față de 77 anul trecut.

KIWI.COM: Unde și cum călătoresc românii vara aceasta
În același timp, prețurile biletelor au scăzut ușor, cu 3% în medie, iar zborurile pe distanțe lungi sunt mai accesibile, cu tarife mai mici cu 11%, datorită introducerii de rute noi și extinderii frecvenței zborurilor deja existente.
- Italia, Grecia și Spania rămân în topul preferințelor, dar românii încep să iasă din tipare și să exploreze destinații mai puțin cunoscute.
- Malta, de exemplu, a urcat spectaculos de pe locul 22 direct în top 10, cu un salt de 263% la nivelul rezervărilor.
- În Grecia, orașele Salonic și Chania au atras tot mai mulți turiști români, cu creșteri de 328% și, respectiv, 342%.

Destinațiile îndepărtate câștigă și ele teren: Japonia și Thailanda au înregistrat creșteri de 148%, respectiv 115%, semn că românii se reîntorc la vacanțele exotice.
Și alte țări, precum Irlanda, Suedia și Marocul au atras de trei ori mai mulți turiști români decât anul trecut, probabil datorită ofertelor mai bune la bilete, rutelor noi și dorinței de a descoperi culturi și locuri diferite.
Bucureștiul rămâne principalul punct de plecare pentru români, cu cele mai populare rute fiind București–Roma, Salonic și Milano. Orașele mediteraneene domină topul, dar noi destinații precum Málaga și Corfu devin tot mai prezente în planurile de vacanță.
Chișinău este printre orașele preferate, cu o creștere de 113% a rezervărilor, probabil pentru vizite la familie sau datorită ofertelor low-cost atractive.
Durata medie a călătoriilor a crescut de la 15% la 19%
Românii nu doar că zboară mai mult vara aceasta, ci și petrec mai mult timp în vacanță. Durata medie a crescut ușor, iar ponderea călătoriilor de 7–10 zile a ajuns de la 15% la 19%. În același timp, numǎrul escapadelor scurte, de până la 3 zile, a scăzut, sugerând o preferință pentru sejururi mai lungi și mai relaxante.
Deși călătoriile individuale rămân cele mai frecvente pe platforma Kiwi.com, cu 42% din rezervările înregistrate pentru varǎ, acestea sunt în ușoară scădere de anul trecut. În schimb, vacanțele în familie și cele cu prietenii sunt în creștere.

Familiile reprezintă acum 22% din rezervări (față de 17% în 2024), iar călătoriile în grup au crescut și ele, semn că românii pun tot mai mult preț pe timp de calitate petrecut împreună cu cei dragi.
Această schimbare vine și pe fondul unei încrederi tot mai mari în serviciile oferite de Kiwi.com, cum ar fi Kiwi.com Guarantee, care acoperă întârzieri, conexiuni pierdute sau anulări, oferind siguranță și liniște în planificarea unei vacanțe cu familia sau prietenii.
Despre Kiwi.com
Kiwi.com este una dintre cele mai importante companii tehnologice de călătorii, cu sediul în Republica Cehă. Algoritmul inovativ Kiwi.com permite utilizatorilor să găsească opțiuni de călătorii și prețuri pe care alte motoare de căutare nu le pot vedea.
Kiwi.com înregistrează zilnic 2 miliarde de verificări ale costurilor, analizând 95% din informațiile globale de zboruri. Pe site-ul Kiwi.com sunt efectuate zilnic 100 de milioane de căutări. În medie, în fiecare zi sunt vândute 50.000 de locuri.