Din cuprinsul articolului
Contribuțiile la pensie sunt esențiale pentru calculul dreptului la pensie. Acestea pot fi verificate, în mod rapid și sigur, utilizând platforma Casei Naționale de Pensii Publice.
Contribuțiile de pensie pot fi verificate online pe portalul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP)
Contribuțiile de pensie pot fi verificate online. Începând cu 1 septembrie 2021, pensia se calculează exclusiv pe baza sumelor efectiv virate către Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Pentru a verifica dacă angajatorul a plătit aceste contribuții, orice persoană poate crea un cont pe platforma CNPP și accesa informațiile detaliate privind stagiile de cotizare.
CNPP a realizat un portal în care verificarea contribuțiilor pentru pensie poate fi realizată personal de fiecare angajat. Angajatul poate accesa informațiile, iar pentru accesarea acestora, este necesar să completeze un formular online cu datele personale, să-l semneze olograf( de mână) sau electronic. Toate câmpurile indicate cu „*” sunt obligatorii, iar formularul nu poate fi înregistrat dacă acestea nu sunt completate. Informațiile oferite trebuie să fie corecte, iar completarea trebuie realizată fără folosirea diacriticelor.
Pentru persoanele care aleg semnarea olograf, documentul trebuie să fie printat și semnat manual, pe suport fizic anunță CNPP. Ulterior, aceștia trebuie să parcurgă următorii pași: cererea trebuie semnată de mână de către solicitant (beneficiarul titular sau, după caz, persoana împuternicită), iar solicitantul trebuie să se prezinte personal la orice casă teritorială de pensii cu cererea semnată, însoțită de actul de identitate în original și copie.
Pentru cei care decid să-și semneze documentul electronic, aceștia trebuie să acceseze butonul „Tipărire formular” și să salveze documentul pe dispozitiv. După semnare, cererea se transmite prin e-mail către casa teritorială de pensii, însoțită de copia actului de identitate.
Contribuțiile la pensii. Pașii esentiali pentru activarea contului pe platformă
După completarea formularului pentru deschiderea contului, solicitantul va primi un email în care este atașat formularul în format PDF.
Cu formularul tipărit și semnat, persoana se va prezenta la Casa Teritorială de Pensii, însoțită de actul de identitate în original și copie sau, după caz, de documentele justificative pentru fiecare terț căruia îi va administra contul în sistemul informatic al Casei de Pensii. În aceeași zi sau în ziua următoare, solicitantul va primi pe adresa de email indicată în formular o confirmare privind crearea contului online pe portalul CNPP.
Ulterior, acesta va accesa linkul primit, va finaliza procesul de creare a contului și va alege o parolă. În cazul în care linkul nu este accesat în termen de 72 de ore, va fi necesar să reia întregul proces.
Pe portalul CNPP se poate verifica și vechimea în muncă
Odată autentificat în cont, utilizatorul găsește în meniul din stânga opțiunea „datele mele din sistemul public de pensii”. Aici poate selecta raportul cu stagiile lunare sau anuale de cotizare înregistrate la CNPP din aprilie 2001. După alegere, dă click pe „Generează raport actualizat”. În câteva minute, primește un email cu notificarea că raportul este gata și îl poate descărca din contul său CNPP.