Sari la conținut

STUDIU: 1 din 2 români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-și asigura traiul

Sursă foto: arhiva doctorulzilei.ro

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat starea actuală a românilor, aspectele importante ale momentului, precum și evoluția acestora comparativ cu studiul similar desfăsurat în urmă cu 6 luni (martie 2025).

58% dintre români se autoevaluează ca având o stare predominat pozitivă, însă 82% cred că cei din jur sunt nervoși și apatici. Resursele principale de bunăstare: relațiile cu familia și prietenii (86%) și nivelul de dezvoltare personală atins (76%). 1 din 2 români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-și asigura traiul.

Citeste si…

Interesul pentru comunicări precise despre produse și prețuri din partea brandurilor crește la 36%, de la 27% în martie.

58% dintre români au sentimente predominant pozitive

Stare emoțională contrastantă: 58% dintre români se autoevaluează ca având o stare predominant pozitivă, însă 82% cred că cei din jur sunt nervoși și apatici.

Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 58% dintre români au sentimente predominant pozitive în această perioadă. Dintre aceștia, 31%, spun că se simt relaxați și privesc cu calm ceea ce se întâmplă în jur, iar 27% se declară optimiști și cu energie.

Comparativ cu martie 2025, starea pozitivă a românilor a crescut de la 50% la 58%, evoluție susținută și de revenirea multor români din vacanțe, cu energie și forțe proaspete.

Citeste si…

În contrast, percepția românilor asupra stării celor din jur continuă să fie predominant negativă, majoritatea descriindu-i ca fiind nervoși și furioși (59%) sau obosiți și plictisiți (23%), această discrepanță putând fi explicată prin efectul de negativity bias și influența mediului social tensionat, care îi face pe oameni să perceapă mai ales trăsăturile negative ale celorlalți.

Resursele principale de bunăstare: relațiile cu familia și prietenii (86%) și nivelul de dezvoltare personală atins (76%).

Cele mai mari surse de satisfacție în viața de zi cu zi a românilor provin din relațiile interpersonale: 86% declară că sunt mulțumiți de relațiile cu familia și prietenii, 76% de nivelul lor de dezvoltare personală și 71% de relațiile sentimentale. Totuși, persoanele cu venituri sub 5000 RON raportează un nivel mai scăzut de satisfacție în viața de cuplu (55%).

Citeste si…

La polul opus, cele mai scăzute scoruri de satisfacție se înregistrează în sfera economică (situația financiară personală – 57%) și în domeniul socio-politic (situația politică a României – 32% și situația economică a României – 29%).

În ceea ce privește mândria națională, 46% dintre români se simt mândri în mare sau foarte mare măsură că sunt români, procentul fiind în scădere cu 5% comparativ cu martie 2025.

Românii și inflația

Potrivit studiului, 1 din 2 români consideră că ceea ce cumpără în prezent reprezintă strictul necesar pentru a-și asigura traiul.

Citeste si…

49% dintre ei sunt de acord, în mare și foarte mare măsură, că achizițiile lor actuale sunt strict cele necesare pentru acoperirea nevoilor de bază.

Doar 35% spun că achizițiile actiuale îi fac să se simtă sănătoși și în siguranță, iar 31% că le oferă oportunități de dezvoltare personală sau experimentare.

În ultima lună, românii au cheltuit cel mai mult pe produse alimentare (72%), utilități (65%), produse de igienă personală (62%), produse pentru îngrijirea casei (55%). Comparativ cu martie 2025, mențiunile pentru vacanțe și călătorii au crescut de la 13% la 25%.

Ce așteaptă românii de la branduri în această perioadă?

Într-un context economic și emoțional dificil, românii se așteaptă ca firmele și companiile să protejeze angajații și să evite concedierile (49%), și să utilizeze resursele pentru producerea de bunuri de care este cea mai mare nevoie acum (40%).

În plus, românii consideră că brandurile ar trebui să acorde mai multă atenție comunicărilor punctuale despre produse și oferte de preț (36%, față de 27% în martie 2025) și măsurilor luate în actualul context economic și politic (27%, față de 22% în martie).

Pornind de la realitatea actuală a românilor, care resimt tot mai puternic efectele schimbărilor economice asupra stilului de viață, și utilizând studii de imagine de brand, analize ale traseelor din Consumer Decision Journey (CDJ) și cercetări de tip U&A (Usage & Attitudes), brandurile pot înțelege mai bine consumatorii și își pot adapta strategiile la nevoile lor actuale.

 

Elena Marinescu

Elena Marinescu are o vasta experienţă profesională în audiovizual, presa scrisă şi online. A avut colaborări cu publicaţii importante din media, precum "România Liberă", "Capital" sau "Taifasuri", şi se ocupă de domeniul medical de aproape 15 ani.

Etichete:

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel