miercuri, mai 12, 2021

10 fructe sănătoase și prietenoase cu diabetul. Cu toții cunoaștem cel puțin o persoană cu diabet sau medicul ni-a spus să ținem cont de zahăr în alimente pentru a preveni diabetul.

Diabetul afectează 29

de milioane de persoane și este o cauză semnificativă de deces în Statele Unite.

Toate alimentele pot fi clasificate ca și carbohidrați, proteine și grăsimi. Carbohidrații sunt singurii macronutrienți care afectează zahărul din sânge. Alimentele cu carbohidrați sunt amidon, legume amidon, cereale, lapte și înlocuitori de lapte, dulciuri și fructe.

Când se mănâncă glucide, acestea cresc glicemia; un hormon numit insulină transportă zahărul în celule pentru a fi folosit ca sursă de energie.

La persoanele cu diabet, insulina nu poate obține zahărul din celule și rămâne în fluxul sanguin. Acest lucru

se întâmplă deoarece corpurile lor nu produc insulină sau nu răspund la insulină. Nivelurile nesănătoase de zahăr din sânge duc la creșterea zahărului din sânge și la alte complicații.

Principala preocupare pentru mulți pacienți cu diabet zaharat sau prediabet este dacă carbohidrații ar trebui eliminați complet din dietă, iar răspunsul este NU.

Carbohidrații sunt principala sursă de energie pentru organism, așa că renunțarea completă la aceștia va determina foamea și amețelile să se declare cel mai puțin. În schimb, ar trebui să monitorizați cantitatea și tipul de carbohidrați pe care

îl consumați.

Fructele ar trebui să fie una dintre cele mai nutritive surse de carbohidrați care vă pot ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea și chiar glicemia dacă sunt consumate în cantități adecvate.

Aport de fructe recomandat persoanelor cu diabet zaharat

Fructele au zahăr natural, fibre, vitamine și minerale. O porție de fructe conține între 11 și 15 grame de carbohidrați.

Câteva exemple de mărimi de servire care sunt 15 grame de carbohidrați sunt:

  • Un măr mic
  • 1 ¼ cană de căpșuni
  • O portocală medie
  • banană mică sau jumătate dintr-o banană mare

O regulă generală este

de a consuma între 45 de grame și 60 de grame de carbohidrați pe masă și între 15 și 30 de grame pe gustare.

Fructele care sunt considerate cele mai bune pentru persoanele cu diabet zaharat

Cele mai bune fructe pentru persoanele cu diabet sunt fructele de care se bucură. Toate fructele pot fi încorporate într-o dietă sănătoasă, dar unele fructe sunt mai potrivite pentru persoanele cu diabet decât altele.

Iată câteva dintre cele mai sănătoase fructe care pot ajuta la controlul glicemiei:

  1. Merele

Un măr de mărime medie conține aproximativ 25 de grame de carbohidrați și 4,4

grame, ambele având efectul opus asupra zahărului din sânge.

Glucidele se descompun pentru a elibera glucoza în timpul digestiei, crescând automat glicemia, dar conținutul fibros al merelor încetinește acest proces pentru a stabiliza glicemia.

Fibrele necesită timp pentru a se descompune, încetinind din greșeală metabolismul carbului și eliberarea ulterioară de glucoză.

  1. Cireșele

Cireșele își obțin culoarea strălucitoare din pigmenții vegetali naturali numiți antociani. Acești compuși polifenolici sunt cunoscuți pentru proprietățile lor antioxidante puternice, dar au devenit recunoscuți și pentru capacitatea lor de a stabiliza glicemia.

Un studiu realizat de Universitatea de Stat din Michigan a constatat că antocianinele din cireșe și alte fructe, cum ar fi afinele, au crescut producția de insulină în rezultatele de laborator, ceea ce duce la o mai bună gestionare a diabetului.

  1. Prunele

Prunele negre pot ajuta la creșterea producției de insulină, ceea ce vă ajută corpul să utilizeze glucoza pentru energie. Astfel, pe măsură ce mai multă glucoză din sânge este epuizată pentru energie, este mai puțin din ea în sânge.

Mai mult, persoanele cu diabet suferă adesea de urinare crescută, iar pruna neagră poate ajuta la reducerea cantității de urină.

Se știe că acest fruct delicios reduce apetitul și, prin urmare, poate ajuta la pierderea în greutate. Este foarte important pentru persoanele cu diabet să mențină o greutate corporală sănătoasă.

  1. Guava

Guava este încărcată cu vitamina A, vitamina C și fibre dietetice, toate acestea ajutând la reglarea zahărului din sânge.

Vitaminele A și C sunt antioxidanți puternici care ajută la limitarea sau contracararea activității moleculelor instabile numite radicali liberi din organism. Radicalii liberi afectează celulele și țesuturile sănătoase, deschizând calea pentru diferite boli, inclusiv diabetul.

De asemenea, diabetul în sine poate provoca leziuni ale vaselor de sânge, care pot fi reduse sau inversate într-o anumită măsură prin consumul unei diete bogate în antioxidanți.

Mai mult decât atât, fibra din guava ajută la întârzierea digestiei carbohidraților, astfel încât glucoza este eliberată încet în sânge, prevenind astfel creșteri bruște ale zahărului din sânge.

Nu doar atât, fibra adaugă și volum în scaune, făcându-le mai ușor de trecut și ameliorând astfel constipația, care este o problemă comună în rândul diabeticilor.

  1. Grapefruit

Potrivit Asociației Americane a Diabetului, grapefruitul are toate produsele unui fruct prietenos cu diabetul: încărcat cu fibre solubile, vitamine esențiale și antioxidanți , cu un indice glicemic scăzut.

O componentă specială care face din grepfrut o delectare specială pentru diabetici este flavonoidul numit naringenin, care îmbunătățește modul în care organismul folosește insulina și ajută la o gestionare sănătoasă a greutății, ambii factori importanți pentru controlul și prevenirea diabetului.

  1. Căpșuni

Căpșunile au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că conținutul de carbohidrați durează ceva timp pentru a fi digerat de organism.

Defalcarea lentă a acestor carbohidrați eliberează treptat glucoză în sânge, asigurând o creștere rapidă a zahărului din sânge.

Căpșunile bogate în antioxidanți nu numai că sunt bune pentru imunitatea ta, dar posedă și proprietăți de combatere a cancerului.

Mai mult decât atât, acest tratament sănătos vă poate ajuta să vă satisfaceți pofta de dulce, fără a adăuga la încărcătura de calorii sau zahăr. De fapt, acestea sunt considerate bune pentru metabolismul tău, ceea ce înseamnă că te pot ajuta să slăbești, un bonus pentru persoanele cu diabet.

  1. Avocado

Avocado este bogat în grăsimi monoinsaturate, vitamina A, vitamina E, potasiu și calciu.

Grăsimile monosaturate sunt grăsimi sănătoase pentru inimă. Acestea cresc HDL (colesterolul bun), care reduce LDL (colesterolul rău) din organism și protejează inima.

Avocado are un conținut natural scăzut de zahăr, cu doar 1 gram de zahăr pe fruct. Adăugarea de fructe grase precum avocado, nuci și semințe este potrivită pentru o dietă diabetică.

  1. Piersici

Piersicile sunt pline de fibre care încetinesc eliberarea și absorbția zahărului din sânge în timpul digestiei.

Mai mult decât atât, conțin o mulțime de antioxidanți, în principal vitaminele A și C, care combat daunele provocate de radicalii liberi, ceea ce contribuie la dezvoltarea diabetului și a complicațiilor legate de diabet.

  1. Portocale

Portocalele sunt probabil cea mai bogată sursă de vitamina C, dar au și zahăr considerabil.

Astfel, în timp ce persoanele cu diabet bine controlat pot beneficia de consumul acestui citric ca parte a unei diete sănătoase în ansamblu, cei cu diabet de tip 2 slab gestionat trebuie să fie mai atenți la conținutul său ridicat de zahăr.

La fel ca orice alt aliment potrivit pentru diabet, portocalele sunt sigure și sănătoase atâta timp cât sunt consumate în cantitățile recomandate.

  1. Kiwi

Kiwi are un conținut ridicat de fibre care încetinește metabolismul carbohidraților și, prin urmare, eliberarea de glucoză în sânge.

Astfel, kiwi este un alt fruct cu conținut scăzut de glicemie care poate ajuta persoanele cu diabet să își controleze mai bine glicemia, o afirmație susținută de mulți cercetători.

 

Ultimele stiri

Parteneri