duminică, ianuarie 24, 2021
Tănasă Sabina

Iată de ce ceașca de cafea de dimineață nu este bună pentru tine.

Există multe lucruri pe care cafeaua le poate face pentru tine, îți ridică starea de spirit; te ajută se te simțiți revigorat, activ, etc. Cu toate acestea, se crede, de asemenea, că un consum de cafea atunci când sunteți cu bateriile descărcate sau vă simțiți rău, vă poate ajuta să vă creșteți imunitatea. Dar realitatea este că cafeaua nu are niciun efect semnificativ asupra sistemului imunitar.

Ei bine, senzația caldă pe care o simți în timp ce bei cafeaua când ești bolnav poate fi grozavă, dar nu îți îmbunătățește imunitatea în niciun fel. În mod tradițional, cafeaua nu are niciun efect asupra imunității, deși poate fi un stimulator al stării de spirit și vă poate energiza, nu este înțelept să credeți că poate contribui la construirea imunității, spune Niti Desai, consultant nutriționist la Spitalul Cumballa Hills, Mumbai.

Iată cum cafeaua vă poate ataca sistemul imunitar:

  1. Declanșează hormonii de stres eliberat: cafeina prezentă în cafea nu este bună atunci când este în exces și poate stimula sistemul nervos prin creșterea nivelului de stres. Prea mult stres este un motiv pentru eliberarea hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul care interferează cu funcționarea sistemului imunitar. Cortizolul crescut este responsabil pentru o serie de probleme de sănătate legate de inimă și fluctuațiile glicemiei, colesterolului ridicat și trigliceridelor.
  2. Interferă cu celulele imune: aportul ridicat de cofeină suprimă producția de anticorpi în organism. Cofeina blochează celulele T și celulele B din corp pentru a ataca corpurile străine pentru a combate infecțiile.
  3. Poate provoca insomnie: De fapt, poate avea un impact asupra creierului blocând neurotransmițătorul adenozină care este responsabil pentru producerea altor neurotransmițători. Cofeina blochează receptorii adenozinici din creier; acest lucru face ca creierul să fie mai alert, motiv pentru care cafeaua este băutura ta preferată pentru a îmbunătăți productivitatea. Cu toate acestea, acest efect este de scurtă durată, deoarece creierul produce mai mulți receptori de adenozină. Cu mai mulți receptori disponibili, efectul cofeinei încetinește, ceea ce vă face lento și vă afectează somnul în ultima parte a zilei. Pe termen lung, poate duce la insomnie. Lipsa somnului crește din nou nivelul de cortizol și suprima imunitatea.

Ce poti sa faci:

Limitați aportul de cafea la două căni pe zi. De fapt, în cantități mici, cofeina poate ajuta la creșterea imunității. Cantități mici de cofeină pot îmbunătăți funcția splinei și timusului, ambele jucând un rol important în susținerea funcțiilor imune ale corpului.