marți, mai 17, 2022

4 martie, Ziua Mondiala a obezității. Carmen Brumă: „Nu trebuie sa lasi kilogramele să se acumuleze, nici măcar 2-3, fara sa iei masuri”

Obezitatea este una dintre cele mai mari provocari ale sistemului actual de sănatate la nivel mondial, iar Ziua Mondiala a obezitatii este sărbătorită în fiecare an în data de 4 martie de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS”.

4 martie, Ziua Mondiala a obezității. Carmen Brumă: Nu trebuie sa lasi kilogramele să se acumuleze

Printre cei care au avut de suferit din cauza kilogramelor în plus se numără și Carmen Brumă. Cu ocazia Zilei Mondiale a obezitatii, vedeta atrage atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă obezitatea.

Te-ar mai interesa: Cum dizolvi în mod natural cheagurile de sânge? Tr...

Vedeta a avut aproape 40 de kilograme in plus față de greutatea actuală

„4 martie este marcată anual ca ZIUA MONDIALĂ A OBEZITATII, cu scopul de a atrage atenţia asupra pericolului pe care îl reprezintă obezitatea şi pentru a creşte gradul de conştientizare asupra importanţei prevenirii acestei boli. Din experienta mea de om care a avut aproape 40 de kilograme in plus față de greutatea actuală, cred ca nu trebuie sa lasi kilogramele sa se acumuleze,nici macar 2-3, fara sa iei masuri”, a scris Carmen Brumă pe Facebook.

Recomandari utile pentru managementul obezitatii:

  • O scadere de numai 5% din excesul ponderal poate sa imbunatateasca starea de sanatate, dar si complicatiile date de greutate- Boli cardiovasculare, Diabet zaharat tip 2, Boli osteoarticulare, Apnee in somn, Boli digestive, Depresie, Tulburari cognitive.
  • Incepe prin a da RESET la modul de gandire si actiune legat de ceea ce alegi sa mananci, de cat mananci, cat si de cum mananci!
  • Citeste eticheta produselor pe care le cumperi, pentru a face alegeri sanatoase, evitand EXCESUL DE SARE (>1,5 g /100 g)/ZAHAR (>15g/100g) SI GRASIMI (>20g/100g).
  • Incearca sa reduci portiile, nu neaparat alimentele favorite. Pentru asta, imparte farfuria intelgent ( ½ legume, ¼ carne sau peste si ¼ amidonoase sau fainoase)
  • Stabileste un orar al meselor, pentru a evita portii mari la ultima masa! Cina trebuie sa fie ½ din portia de la pranz!
  • Planifica meniul zilnic, cat si lista de cumparaturi!
  • Gateste cat mai mult acasa, pentru a controla calitatea alimentelor consumate
  • Mananca la masa, relaxat, fara alte activitati concomitente ( TV, PC, citit etc) care te vor distrage de la senzatia de satietate! Mananca CONSTIENT, mesteca LENT, te va ajuta sa reduci portia!
  • Aloca timp suficient pentru un somn de calitate! Ta va ajuta sa reduci poftele pentru alimente hipercalorice, bogate in zahar si grasimi, recomandă reginamaria.ro.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Parteneri
spitale private