joi, ianuarie 21, 2021
Tănasă Sabina

Sănătatea plămânilor. În timp ce exercițiile fizice și medicamentele, conform sfaturilor experților, sunt o necesitate pentru orice probleme legată de sănătate, alimentele joacă un rol la fel de important în creșterea imunității și hrănirea noastră din interior.

Pandemia de Coronavirus în curs de desfășurare a afectat mai multe vieți de pe glob. În timp ce unii rămân asimptomatici, alții se confruntă cu severități care afectează adesea viața.

Afecțiuni ale plămânilor

Conform Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), „adulții de orice vârstă cu anumite afecțiuni medicale subiacente prezintă un risc crescut de boli severe cauzate de virusul cauzelor COVID-19”.  Astfel de afecțiuni, a subliniat CDC, sunt problemele legate de plămâni, cum ar fi astmul, fibroza pulmonară, boala pulmonară obstructivă cronică și derivate ale acestora.

Mai mult, există dovezi până în prezent care au arătat că acest virus infectează sistemul respirator. Un studiu prezentat la Congresul Internațional European Respiratory Society a afirmat în continuare că COVID-19 poate avea un efect pe termen lung asupra plămânilor și inimii persoanelor infectate cu coronavirus. Cu toate acestea, „pentru mulți, acest lucru tinde să se îmbunătățească în timp”, se arată în raport.

Măsuri suplimentare pentru a ne spori sănătatea plămânilor

Prin urmare, considerăm că este timpul să luăm câteva măsuri suplimentare pentru a ne spori sănătatea plămânilor în orice mod posibil. În timp ce exercițiile fizice și medicamentele, conform sfaturilor experților, sunt o necesitate pentru orice probleme legate de sănătate, alimentele joacă un rol la fel de important în creșterea imunității și în alimentarea noastră din interior.

Ținând cont de acest lucru, vă oferim câteva opțiuni superalimentare, așa cum sugerează Institutul de sănătate pulmonară, SUA, care pot contribui la promovarea sănătății pulmonare generale.

Dieta sănătoasă pentru sănătatea plămânilor:

  1. Broccoli

Conform nutriționistului consultant Ruali Datta, „Broccoli este încărcat cu un compus antiinflamator numit Sulforaphane”. Conform mai multor studii, acest compus poate ajuta la protejarea plămânilor de daunele toxice.

  1. Morcovi:

Pe lângă promovarea sănătății pulmonare, morcovii sunt cunoscuți pentru a contracara efectele fumatului – un factor care crește riscul de COVID, conform CDC. Conform unui studiu publicat în revista Nutrition Research and Practice, morcovii sunt încărcați cu beta caroten care „oferă o anumită protecție fumătorilor care sunt expuși unui risc crescut de numeroase tipuri de cancer și alte boli degenerative”.

  1. Frunzele verzi:

Legumele precum spanacul, varza kale, varza etc. sunt încărcate cu vitamina A, C, E și K, antioxidanți și proprietăți antiinflamatorii, despre care se știe că stimulează sănătatea plămânilor. „De asemenea, conțin un antioxidant puternic, B-carotenul, care este cunoscut pentru potențialul său de a elimina radicalii liberi și de a proteja organismul de daune”, a adăugat Datta.

  1. Citrice:

O sursă bună de vitamina C și antioxidanți, citricele precum lămâia, portocala etc. ajută la prevenirea organismului de inflamații și daune provocate de radicalii liberi. Un studiu publicat în British Medical Journal a încurajat și a subliniat că un consum de vitamina C poate ajuta la limitarea astmului și a diferitelor altor probleme respiratorii.

  1. Fructele de pădure:

Fructele de pădure sunt cunoscute a fi depozit de antioxidanți și, potrivit Societății Americane a Cancerului, ajută la protejarea plămânilor de diferite probleme. În paralel, un studiu publicat în The American Journal Of Clinical Nutrition a constatat că flavonoidele dietetice din fructele de pădure (în special afinele) pot ajuta la încetinirea declinului funcției pulmonare legate de vârstă.

Luați în considerare includerea acestor superalimente în dieta zilnică pentru un plămân sănătos!