marți, noiembrie 24, 2020
Tănasă Sabina

Dieta cu vitamina A: alimentele pe care le consumăm pot juca un rol important în determinarea sănătății plămânilor. Adăugați în alimentație aceste alimente bogate în vitamina A pentru a combate efectele poluării și pentru a vă păstra plămânii sănătoși.

Pe măsurile ce sărbătorile se apropie, simțim o bucurie imensă, însă scăderea calității aerului și pandemia de coronavirus, împiedică vibrațiile pozitive ale sărbătorilor de iarnă. Ambele fenomene (poluarea și pandemia) au un impact major asupra tractului respirator. Fiecare dintre noi este îngrijorat de plămâni mai mult ca oricând și este timpul să luăm câteva măsuri serioase pentru a-i proteja în cel mai bun mod posibil.

Credeți sau nu, dar alimentele pe care le consumăm pot juca un rol important în determinarea sănătății pulmonare.

Alimentele bogate în antioxidanți ajută la eliminarea toxinelor pe care le inhalăm în fiecare zi. Există multe tipuri de alimente bogate în nutrienți care vă pot ajuta plămânii să se comporte mai bine, iar alimentele bogate în vitamina A sunt unul dintre ele.

Potrivit unui studiu publicat în revista „Nutrients”, „deficiența cronică a vitaminei A a fost asociată cu modificări histopatologice ale mucoasei epiteliale pulmonare care perturbă fiziologia pulmonară normală predispunând la disfuncții tisulare severe și boli respiratorii”.

Iată câteva alimente bogate cu vitamina A pe care le puteți consuma pentru plămâni puternici:

  1. Morcovi

Potrivit Institutului Național de Nutriție, 100 g de morcovi conțin 8840 micrograme de vitamină A. O dată cu instalarea frigului putem folosi morcovul în diferite combinații: crud, suc, prăjituri, salată, sandwich-uri și multe alte mâncăruri.

  1. Legume cu frunze verzi

Spanacul, varza, broccoli și multe altele astfel de legume verzi sunt surse excelente de vitamina A, iar vestea bună este că produsele de iarnă abundă în verdeață.

  1. Peștele

Peștele ușor și gustos este o alegere bună pentru a vă oferi plămânilor necesarul de vitamina A. Fie că îl pregătiți pe grătar, îl fierbeți sau îl gătiți la abur, peștele este o sursă importantă de vitamina A ce trebuie servit în fiecare sezon.

  1. Dovleac

Dovleacul oferă o cantitate bună de alfa-caroten, un carotenoid care se transformă în vitamina A. Puteți obține 2100 micrograme de nutrient de vitamina A din porția de 100 de grame de dovleac, conform Institutului Național de Nutriție.

  1. Roșii

Leguma roșie strălucitoare conține o mulțime de vitamina A și beta-caroten antioxidant care ajută la eliminarea toxinelor și la combaterea radicalilor dăunători prezenți în aerul poluat.

       6. Ouă

Majoritatea dintre noi mâncăm ouă aproape în fiecare zi, dar evităm gălbenușurile pentru conținutul ridicat de grăsimi. Oul întreg, inclusiv gălbenușul de ou, este o sursă foarte bună de vitamina A. Deci, mâncați și gălbenușurile, dar cu ponderație.

        7. Mazăre

O altă mâncare specială pentru iarnă, mazărea verde este universală în utilizarea sa în bucătărie.

 

Parteneri