Din cuprinsul articolului
Uniunea Europeană a decis în favoarea companiilor aeriene. Modificări privind bagajul de mână au fost aprobate de Consiliul Transporturilor al UE. Bagajul de mână este esențial atunci când călătorim. Mulți oameni consideră abuziv faptul că unele companii aeriene percep o taxă suplimentară pentru aducerea acestui bagaj la bord. Acestea spun ca pasagerii abuzează și astfel sau îndreptat către Uniunea Europeană pentru a reglementa această dispută.
Uniunea Europeană a decis în favoarea companiilor aeriene. Ce au decis membrii din Consiliul Transportatorilor
Consiliul Transporturilor al UE a decis joi în favoarea permiterii companii aeriene de a percepe taxe pentru bagajul de mână. Totodată, deschizând calea pentru creșterea perioadei de întârziere a zborurilor care dă dreptul pasagerilor la despăgubiri.
Dimensiunile stabilite de UE a bagajului de mână gratuit
Propunere de a stabili o dimensiune standard pentru bagajele de mană ce pot fi luate în cabina avionului a fost aprobată de miniștrii transporturilor din cele 27 de state membre – în ciuda opoziției unor țări precum Spania, Germania, Portugalia și Slovenia.
Decizia luată constă într-o reformă a regulamentului pentru pasagerii aerieni, legalizând taxarea pentru bagajul de mână care este luat în cabină. Această propunere creează, de asemenea, un nou tip de bagaj de mână gratuit, care încape sub scaun.
Cu toate acestea, această aprobare nu implică adoptarea finală a regulamentului, deoarece acesta trebuie încă să treacă de Parlamentul European, unde poate fi modificat prin amendamente.
La rândul său, Asociația Companiilor Aeriene (ALA) a salutat această reformă, prin care companiile aeriene pot percepe taxe pentru bagajul de mână. Apoi, stabilește dimensiunile minime pentru bagajul de mână gratuit pe care companiile aeriene trebuie să le accepte la: 40x30x15 centimetri.
Această măsură elimină îndoielile legate de taxarea pentru bagajul de mână. Unifică criteriile care trebuie urmate de instanțe și „pune capăt diverselor interpretări pe care instanțele spaniole le-au făcut în această privință, ceea ce va reduce litigiile”, afirmă asociația.
Din toate aceste motive, ALA salută instituirea unui regulament european unic pe care statele membre trebuie să îl respecte. Prin care să se clarifice preocupările consumatorilor cu privire la politica privind bagajele de mână „în fața incertitudinii actuale cauzate de diversele criterii interpretative”.
De asemenea, aceștia „aplaudă” faptul că reforma specifică și circumstanțele extraordinare care nu sunt eligibile pentru despăgubiri pentru pasageri, în caz de întârziere sau anulare. „Prin unificarea criteriilor într-un singur regulament, această reformă oferă certitudine și securitate consumatorilor și companiilor aeriene”, conchid ei.