Sari la conținut

Dacă nu e de pus în ramă, nu da mai departe poza .Salvați Copiii lansează o campanie națională pentru stoparea distribuirii imaginilor intime cu minori

Sursă foto: Salvați Copiii

Campania „Dacă locul ei nu e în ramă, nu trimite poza mai departe”, lansată de Organizația Salvați Copiii România, aduce în prim-plan una dintre cele mai grave realități ale mediului digital actual: distribuirea imaginilor intime cu minori. Fenomenul, departe de a fi rar, are consecințe devastatoare asupra adolescenților. În primele șapte luni din 2025, linia de raportare esc_abuz a trimis către IGPR peste 16.000 de materiale cu abuzuri asupra copiilor, majoritatea generate chiar de către minori, cel mai adesea sub presiunea manipulării sau a șantajului emoțional.

Cazurile sunt cutremurătoare. Andreea, mamă a unei fete de 13 ani, povestește cum fiica ei a cedat insistențelor unui coleg și i-a trimis o fotografie personală. În scurt timp, imaginea a circulat în grupurile clasei, transformând viața adolescentei într-un calvar marcat de izolare, teamă și rușine. Astfel de situații scot la iveală vulnerabilitatea copiilor și lipsa de pregătire a adulților în a gestiona un fenomen care crește alarmant.

Citeste si…

Prin această campanie, Salvați Copiii își propune să transmită un mesaj ferm, dar fără judecată: responsabilitatea nu aparține doar celui care trimite fotografia, ci și fiecărei persoane care alege să o redistribuie. Spotul video de promovare, disponibil pe YouTube, ilustrează o adolescentă care alege să răspundă inteligent și curajos presiunilor, arătând că întotdeauna există opțiunea de a spune „nu” și de a opri abuzul înainte să înceapă.

Consecințele psihologice ale distribuirii imaginilor intime cu minori sunt extrem de grave. Rușinea și vinovăția se transformă adesea în anxietate, depresie și retragere socială, uneori chiar în gânduri de autovătămare.

„O fotografie distribuită fără consimțământ poate fi o formă de abuz care lasă urme adânci în viața unui copil. Un gest aparent minor poate, în realitate, să zdruncine echilibrul emoțional pe termen lung”, avertizează Gabriela Alexandrescu, președinte executiv Salvați Copiii România.

Citeste si…

Campania este construită nu doar pe componenta de conștientizare, ci și pe soluții concrete. Oricine găsește online conținut explicit cu minori îl poate raporta anonim pe www.oradenet.ro
, iar linia de consiliere „Ora de Net” oferă sprijin gratuit copiilor, părinților și profesorilor. În plus, organizația pune la dispoziție ghiduri practice și resurse educaționale menite să îi ajute pe adolescenți să navigheze mai în siguranță mediul digital și să recunoască riscurile.

La nivel european, cifrele confirmă dimensiunea fenomenului. Raportul INHOPE 2024 arată că peste 93% dintre victimele materialelor cu abuzuri sunt copii între 3 și 13 ani, iar 99% sunt fete. Aceste date subliniază caracterul urgent al intervențiilor de prevenție și responsabilitatea colectivă de a opri distribuirea imaginilor intime.

Citeste si…

Mesajul campaniei este simplu, dar puternic: dacă o fotografie nu e de pus în ramă, atunci nu e de dat mai departe. Adolescenții trebuie să înțeleagă că au puterea de a opri un abuz și că alegerea lor poate face diferența între o traumă și un pas spre siguranță.

Ecaterina Matei

Matei Ecaterina are diploma de absolventă a Facultății de Jurnalism. Cu o experiență vastă de peste 10 ani în domeniul presei scrise, se distinge prin cunoștințele dobândite și capacitatea de a lucra într-un mediu dinamic și provocator. Ecaterina are o abordare bine fundamentată atât în managementul economic, cât și în comunicare și jurnalism.

Citeste si…

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel