joi, iulie 9, 2020

Ai insomnie? „Somnul este important pentru recuperarea biologică și ocupă circa o treime din durata vieții însă, în societatea modernă, din ce în ce mai multe persoane se plâng de insomnii”, susține cercetătoarea Qiao He.

Petreceți mai mult timp încercând să adormiți, decât să dormiți? Nu ești singur. Dar există trucuri științifice pe care le puteți încerca pentru a vă ajuta să adormiți mai repede.

Cum să dormi în 10 secunde

Citește și:

De obicei, este nevoie de o vrajă magică pentru a adormi imediat, dar la fel ca vrăjile, cu câteva exerciții poți adormi în doar 10 secunde.

Metoda militară

Metoda militară populară, care a fost relatată prima dată de Sharon Ackerman, provine dintr-o carte intitulată „Relax and Win: Performance Championship”.

Potrivit Ackerman, Școala de marină militară a Statelor Unite a creat o rutină pentru a ajuta piloții să adoarmă în 2 minute sau mai puțin. Studiul a durat 6 săptămâni, dar a funcționat – chiar și după ce au băut cafea. Ba mai mult, au adormit instant chiar dacă colegii lor trăgeau cu arma, notează healthline.com.

Așadar, cum să adormi în mai puțin de două minute?

Citește și:

Mai întâi, trebuie să-ți relaxezi mușchii feței, inclusiv ai limbii, mandibulele și mușchii din jurul ochilor. Te concentrezi mental asupra chipului tău și îți induci o relaxare a feței, fără nicio activitate facială.

Apoi îți cobori umerii cât poți de jos, după care își întinzi un braț pe lângă corp, apoi pe celălalt.

Pasul trei – respiri ușor, apoi relaxezi pieptul și picioarele. Începi cu coapsele și termini cu tălpile. După ce ți-ai relaxat corpul timp de zece secunde, trebuie să îți golești mintea complet.

Citește și:

În 10 secunde, ar trebui să adormiți!

Cum să dormi în 60 de secunde

Aceste două metode, care se concentrează asupra respirației sau mușchilor, vă ajută să vă duceți mintea de pe subiect și să vă întoarceți la culcare.

Dacă sunteți un începător care încearcă aceste trucuri, metodele pot dura până la 2 minute să funcționeze și până ajungeți la performața de 60 de secunde.

Metoda 4-7-8 

Andrew Weil, specialist în medicină integrativă, de la Universitatea din statul american Arizona, a explicat că această tehnică de respirație este împrumutată de la yoghinii din India, care o folosesc în timpul meditației.

„Este cea mai bună metodă pentru a reuși să adormi din nou atunci când te trezești în mijlocul nopții. Pur și simplu inspiri pe nări timp de patru secunde, îți ții respirația timp de șapte secunde, iar apoi expiri încet timp de alte opt secunde”, a spus Weil.

Cum adormi în 120 de secunde

Dacă nu reuşeşti, încearcă să-ţi spui în minte că rămâi treaz. Acest truc poate fi o modalitate bună de a adormi mai repede.

Pentru unii oameni – în special cei cu insomnie – încercarea de a dormi poate crește anxietatea și depresia, două lucruri ce pot accentua sentimentele de stres.

Cercetările au descoperit că oamenii care au practicat această intenție paradoxală au adormit mai repede decât cei care nu au făcut-o. Dacă de multe ori te simți stresat cu privire la încercarea de a dormi, această metodă poate fi mai eficientă decât practicile tradiționale.

Dacă nu funcţionează nici asta, spune în gând cuvintele: “nu gândi … nu gândi … nu gândi” timp de 120 secunde.

Parteneri