Potrivit unui sondaj realizat la începutul acestui an în mediul online de Haleon, părinții din România nu cumpără pastă de dinți pentru copii lor din cauza gustului neplăcut, ceea ce poate afecta igiena dentară a celor mici.
În România, părinții evită să cumpere pastă de dinți pentru copii din cauza gustului sau pentru că o consideră ineficientă, arată un sondaj realizat la începutul acestui an în mediul online de Haleon. Acest lucru se întâmplă în contextul în care studiile recente arată că mai mult de jumătate din copiii din România suferă de carii dentare, iar medicii stomatologi recomandă utilizarea unei paste de dinți adecvată vârstei celor mici.
Astfel, conform datelor rezultate:
- gustul e principala barieră care îi împiedică pe părinții din România să cumpere pastă de dinți pentru copii, 21% dintre ei citând acest argument;
- pe locul al doilea în topul cauzelor care îi determină să fie reticenți când vine vorba de pastele de dinți pentru copii se află o percepută ineficiență a acestora;
- prin comparație, pentru părinții din Polonia, în schimb, argumentul gustului ocupă locul al doilea, fiind indicat de 32% dintre participanții la sondaj, iar în Cehia, principala barieră este reprezentată de prețurile crescute.
Acest lucru se întâmplă în contextul în care:
- 66% dintre copiii români au carii;
- în 2025, în România, a crescut numărul copiilor care nu au fost niciodată la dentist;
- utilizarea unei paste de dinți adecvate vârstei este recomandată de medicii stomatologi.
„Folosirea unor paste de dinți dezvoltate special pentru copii este esențială atunci când vorbim nu doar de igiena dentară, ci și de sănătatea orală a celor mici. Atât prin compoziția lor, cât și prin gust și ambalaj, aceste produse minimizează riscul de iritații sau de ingerare accidentală și încurajează obiceiurile bune de la vârste fragede, atunci când sunt folosite așa cum este indicat pe etichetă. Tocmai de aceea, îndemnăm părinții să nu se lase descurajați și să găsească pastele de dinți potrivite pentru categoria de vârstă a copiilor lor”, a declarat Cătălin Dragoș Crânguș, Country Manager, Haleon România.