miercuri, mai 12, 2021

Metabolismul este un proces complex și biologic de transformare a alimentelor și băuturilor pe care le consumați în energie pe care organismul o poate utiliza.

Rata metabolică bazală (BMR), sau metabolismul, este energia utilizată

atunci când corpul dumneavoastră este în repaus pentru funcții precum repararea celulelor, circulația hormonală, fluxul sanguin și respirația.

Astfel, a avea un metabolism rapid înseamnă că corpul tău este capabil să ardă calorii rapid, în timp ce metabolismul lent implică faptul că organismul tău nu arde calorii suficient de repede, ducând la creșterea în greutate.

Aportul de calorii care depășesc nevoile zilnice și nu sunt utilizate suficient de repede creează exces de energie, ceea ce poate duce la creșterea în greutate. Caloriile suplimentare sunt stocate sub formă de grăsime în

organism pentru a fi utilizate ulterior pentru energie.

Mai mult, atunci când corpul tău este incapabil să producă, să transmită și să stocheze energia din alimente într-un mod adecvat, pot apărea dezechilibre metabolice, care stau la baza multor boli.

Alte două procese sunt implicate în arderea caloriilor pe lângă metabolismul dumneavoastră. Aceste procese sunt efectul termic al alimentelor (TEE) și termogeneza activității de exerciții și non-exerciții (NEAT).

Alimente care ajută metabolismul

Următoarele alimente vă ajută corpul să ardă mai repede caloriile:

  1. Ceaiul verde

Ceaiul verde este planta de top studiată în ceea ce privește metabolismul, obezitatea și pierderea în greutate.

Multe studii pe animale au arătat o corelație pozitivă între administrarea de ceai verde (frunze sau extracte) și reducerea totală a greutății și reducerea țesutului adipos.

  1. Piper roșu

Capsicum annuum este un tip de ardei iute care poate fi măcinat într-un condiment uscat pentru utilizare în multe bucătării diferite.

Știința sugerează că piperul de cayenne activează secreția de catecolamină, care apoi promovează consumul de energie și, eventual, reduce masa de grăsime

corporală. Sunt necesare cercetări clinice suplimentare pentru a determina utilizarea clinică și recomandările.

  1. Grapefruit

Grapefruitul a fost folosit de ani de zile ca un ajutor pentru pierderea în greutate, deși cercetările oferă puține dovezi că acest lucru este adevărat.

Multe studii pe animale confirmă efectele anti-obezitate ale grapefruitului. Cu toate acestea, nu există încă studii clinice care să considere grapefruitul ca un tratament de slăbire fiabil.

De asemenea, demn de menționat este că grapefruitul interacționează cu multe medicamente, deci este înțelept să

vă adresați medicului sau farmacistului dacă vi se prescrie un medicament nou și consumați grepfrut zilnic.

  1. Merele

Cercetările sugerează că polifenolii din mere pot juca un rol în metabolismul lipidelor și lipidelor; cu toate acestea, cercetarea umană efectuată s-a făcut in vitro (celule intestinale).

  1. Ghimbir

Ghimbirul a fost folosit de secole în medicina populară și în vindecarea pe bază de plante. Este bine cunoscut pentru efectele sale antiinflamatorii.

Se crede că ghimbirul controlează concentrațiile de serotonină, care sunt legate de controlul apetitului. De asemenea, se crede că ghimbirul crește termogeneza.

  1. Cafeaua neagra

Au existat o cantitate impresionantă de cercetări care sugerează că consumul de cafea are o corelație puternică cu un risc redus de boli cardiovasculare și diabet, dar se înțelege puțin despre mecanismele de creștere a metabolismului.

Cafeaua conține cofeină, printre alți nutrienți bogați în antioxidanți. Se crede că cofeina limitează pofta de mâncare și reduce pofta, deci, prin urmare, poate reduce aportul caloric global. De asemenea, se crede că cafeina crește BMR sau arde mai multă energie atunci când vă odihniți prin termogeneză.

Ultimele stiri

Parteneri