vineri, septembrie 18, 2020

Consumatori, luați atitudine! Aveți drepturi și acestea trebuie respectate! Produse sigure la standarde europene! Așa sună îndemnul celor de la Organizația pentru Protecția Consumatorilor Infocons. 

În urma controalelor efectuate de către Autoritatea Națională pentru  Protecția Consumatorilor în diferite lanțuri fast food și hypermarketuri  au fost constatate nereguli în ceea ce privește  cantitatea de gheață pusă în pahar, mai mare ca cea prevăzută în normative, consumatorul primind o băutură diluată cât și existenta unor bacterii coliforme, enterococi intestinali și Clostridium în gheața cu care erau preparate băuturile răcoritoare. Au fost descoperite neregului în ceea ce privește   comercializarea peștelui proaspăt care a fost congelat. Sfătuim toți consumatorii să depună sesizări către protecția consumatorilor pentru recuperarea daunelor morale cât și a celor materiale.

Citește și:

Toți consumatorii care dețin bonul fiscal sau extrasul de card bancar de ahiziționare a produselor ce au făcut obiectul acestor controale să se îndrepte de îndată către protecția consumatorilor în vederea depunerii unei sesizări pentru recuperarea daunelor materiale, morale inclusiv a costurilor aferente realizării analizelor medicale în vederea identificării infectării cu bacteriile regăsite în produsele consumate.

Citește și:

Săptămâna trecută, comisarii ANPC din Capitală s-au autosesizat și au verificat în total 16 restaurante McDonald’s și KFC. Comisarii acuză francizele că ar fi produs gheață și băuturi carbogazoase în regim propriu, fără să dețină autorizație, așa că au pus sigiliu pe toate mașinăriile de făcut gheață și au luat probe pe care le-au dus apoi în laborator, scrie protv.ro.

Citește și:

Potrivit examenului microbiologic, realizat la un laborator privat, în probele de gheață de la KFC s-au găsit trei tipuri de bacterii.

Paul Anghel, vicepreședintele ANPC: „În 5 din dintre cele 7 unități verificate s-au găsit în continuare aceste probleme: bacterii coliforme, clostridium, entorococi, lucruri care după părerea noastră sunt de neacceptat. Vor fi încheiate documente prin care li se vor opri mașinile de gheață, ca să nu se mai propage infectarea. Vom informa Ministerul Sănătății.”

În plus, ambele restaurante ar fi diluat însă băuturile mai mult decât era necesar, susțin reprezentanții ANPC. De exemplu, trei sferturi dintr-un pahar de 0,5 litri ar fi fost umplute cu gheață. Peste aceasta, susțin comisarii ANPC, angajații turnau un suc produs tot în regim propriu din concentrat, apă de la robinet și dioxid de carbon.

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons: ”Felicităm lucrătorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care au luat atitudine și apără interesele consumatorilor la standarde europene în condițiile în care starea de sănătate a consumatorilor români este din ce în ce mai precară având în vedere creșterea numărului de persoane care au cancer, obezitatea infantilă, accidente vascular celebrale și alte boli care au ca principală cauză alimentația.

În jur de 398.000 de tineri cu vârstă cuprinsă între 6- 9 ani  (din cei aproximativ 13.7 milioane de copii cu acceași vârstă de la nivelul Uniunii Europene ) sunt obezi.

La fiecare minut, 44 de persoane – mai mult de 23 de milioane pe an – se îmbolnăvesc de la consumul de alimente contaminate, iar aproximativ 4700 pe an își pierd viața. Acest lucru este în conformitate cu o analiză a celor mai recente date disponibile intitulată “Povara bolilor alimentare în regiunea europeană a OMS” și reprezintă doar vârful aisbergului: adevăratul număr de cazuri nu este cunoscut.

 

 

“Protecția Consumatorilor nu înseamnă doar legislație, drepturi și obligații; înseamnă în primul rând bun simt, normalitate, moralitate și, mai ales, respectul între comerciant, producător, importator și client, în calitatea lui de consumator. Pentru a fi cu adevărat responsabili pentru noi, pentru copiii noștrii, astfel ca împreună să fim cu adevărat consumatori și cetățeni europeni ! “

 

Parteneri