duminică, septembrie 26, 2021

Deși anumite tipuri de lapte vegetal conțin nutrienți importanți, experții în sănătate susțin că acesta nu este un înlocuitor complet pentru laptele de origine animală. De asemenea, laptele vegetal conține, adesea, o multitudine de ingrediente dăunătoare pentru a obține consistența și aspectul.

Ingredientele dăunătoare regăsite în laptele vegetal domină acest produs. De fapt, acest lapte include numai 2% din alimentul principal. În rest, compoziția este formată din apă și alte ingrediente utilizate pentru a duce produsul la un anumit standard.

Pentru e evita aceste ingrediente, care pot fi toxice pentru organism, este important să citești cu atenție eticheta și să știi ce ingrediente nu trebuie să facă parte din produsul pe care intenționezi să-l cumperi.

Ingrediente din laptele vegetal pe care să le eviți

Patricia Rusu, nutriționist, dezvăluie ce ingrediente nu trebuie să facă niciodată parte din laptele vegetal pe care îl consumi.

Știați că unele branduri de lapte vegetal conțin doar 2% din „alimentul principal”, în timp ce celelalte 98% sunt doar apă cu niște emulgatori și, uneori, un îndulcitor dubios aruncat, împreună cu substanțe nutritive precum vitamina A și D adăugate artificial.⁣

Este important să citiți întotdeauna etichetele de pe produse! Iată câteva ingrediente comune găsite în laptele vegetal:

Caragenan: extras din alge marine roșii comestibile. Este utilizat pe scară largă în industria alimentară, pentru proprietățile sale de gelifiere, îngroșare și stabilizare. Nu este digerabil și nu are valori nutriționale. Deși derivă dintr-o sursă naturală, pare a fi deosebit de periculos pentru sistemul digestiv, declanșând un răspuns imun similar cu cel pe care îl are corpul tău când este invadat de agenți patogeni precum Salmonella.

Lecitina din soia: Aceasta este de obicei modificată genetic dacă nu se menționează că este organică. Dacă nu este organică, înseamnă că puternic pulverizată cu substanțe chimice, făcându-l un cancerigen pentru om. ⁣

Uleiuri vegetale: soia, canola, șofran etc. pot fi găsite în anumite branduri de lapte vegetal. Aceste uleiuri pot fi extrem de inflamatorii la nivelul intestinului. ⁣

⁣O altă opțiune este să vă faceți propriul lapte vegetal din nuci”, scrie Patricia Rusu, nutriționist, pe o rețea de socializare.

Ultimele stiri