Sari la conținut

Atenție! O nouă metodă de înșelătorie care are drept ţintă clienţii băncilor. Infractorii spun că sunt de la departamente antifraudă

metoda noua de inselaciune
Sursă foto: arhivă Doctorul Zilei
noua metoda de inselaciune

Atenție! O nouă metodă de înșelătorie care are drept ţintă clienţii băncilor. Poliția română atrage atenția cu privire la un nou mod de înşelăciune propagat prin SMS și e-mail. Infractorii sună clienții băncilor şi cer date personale pentru a verifica ”plăți suspecte”.

Metodă de înșelătorie care are drept ţintă clienţii băncilor

Potrivit informațiilor furnizate de oamenii legii, Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor şi care, sub pretextul unei plăţi „suspecte”, cer date de pe card şi codul de securitate. Poliţia precizează că reprezentanţii unităţilor bancare vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS, transmite News.ro.

„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”, transmit reprezentanţii Poliţiei.

Recomandarea utilizatorilor de servicii bancare

noua metoda de inselaciune
Sursă foto: arhivă Doctorul ZIlei

Aceştia recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date personale.

Deţinătorii de carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.

„Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităţilor către clienţii băncilor.

Maria Mocanu

Sunt Maria Mocanu și am o vasta experienţă profesională! Sunt o fire creativă, sociabilă, veselă și îmi place să scriu. Am o experiență în media de peste 15 ani, cu nenumărate articole publicate în online, dar și articole de specialitate pentru pasionații și iubitorii de animale.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Doctorul zilei whatsapp channel