vineri, august 14, 2020

Cafeaua e bună pentru creier și siluetă. Efectele negative sunt destul de rare și puține, dacă nu exagerăm cu cantitatea. Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist ne îndeamnă să o savurăm fără griji. 

Cafeaua e bună

”Cafeaua ne e prieten, nu dușman!
Am observat că oamenii se simt din ce în ce mai vinovați că beau cafea, încearcă să se justifice sau își recunosc “păcatul” cu capul plecat și așteaptă să fie certați, de parcă ar face ceva rău. De când nu mai avem voie să bem cafea? Cine a zis că nu e bună? Atenție, ușor, ușor ni se induce ideea că nu numai mâncarea, dar și cafeaua sunt dușmanii sănătății.
Ei bine, eu o apăr! Cafeaua e un antioxidant redutabil, e un tonic cerebral, crește capacitatea de efort și ajută digestia. Nu degeaba un mapamond întreg consumă cafea, atenția, concentrarea, memorarea, toate sunt stimulate cu ajutorul cofeinei.
Cât despre impactul asupra tensiunii arteriale și frecvenței cardiace, sunt doar mituri. În realitate, efectul este minim sau inexistent și în niciun caz nu apare de la o cafea. Cine vede că e sensibil la efectul ei, poate să o evite, dar de aici până la a spune că nu ai voie să bei cafea e cale lungă. Și acuzația că sporește deshidratarea e nefondată, efectul diuretic al cafelei e minim. Și repet, nu pot apărea neajunsuri dacă bei 1-2 cafele/zi, totul ține de moderație.
Consumată cu măsura, cafeaua este prietena siluetei: inhibă apetitul, crește arderea grăsimilor de depozit și ameliorează constipația. Dacă suntem mai deștepți, mai slabi și mai activi cu ajutorul cafelei, atunci de ce să nu ne bucurăm de existența ei? Nu lăsați pe nimeni să o includă la categoria vicii și nu renuntați la ea fără motiv…și așa avem atât de puține plăceri care ne mai sunt permise”, a scris Bilic pe pagina de Facebook.

Parteneri