miercuri, octombrie 21, 2020

Când elasticitatea pielii începe să se piardă ne putem întrebarea dacă acest proces este reversibil şi ce putem face în acest sens. Pielea se întinde şi revine la forma iniţială, aceasta fiind o importantă proprietate a sa, care depinde de sănătatea, tonusul şi forţa muşchilor de sub ea.

Între ceea ce mâncăm şi sătătatea pielii există o legătură strănsă, aşa încât tot ceea mâncăm se reflectă şi la nivelul acesteia.

Citește și:

Potrivit specialiştilor în dermatologie, elasticitatea pielii începe să se piardă încă de la vârsta de 25 de ani. 

Devreme am putea spune, dar de la această vârstă activitatea epidermei începe deja să scadă, iar hormonii vor cauza subţierea pielii.

Sunt importante încă de acum vitaminele A, E, B3 si K, care trebuie incluse în consum datorită beneficiilor dovedite, inclusiv în caz de acnee, piele uscata şi  pete roşii.

Citește și:

Vitamina A sau retinol  este cel mai de temut duşman în lupta cu îmbătrânirea tenului, aceasta stimulând regenerarea celulelor pielii şi îmbunătăţind elasticitatea.

De asemenea, vitamina E, care este un antioxidant puternic, neutralizează radicalii liberi care distrug celulele, protejează împotriva radiaţiilor ultraviolete, ameliorează aspectul de piele înroşita şi diminuează ridurile.

Citește și:


Vitamina
B3 este şi ea importantă datorită capacităţii sale de a reduce acneea şi petele maronii de pe ten.

Nu doar alimentaţia este importantă atunci când vorbim de elasticitatea pielii, ci şi stilul  de viaţă, care trebuie să fie unul sănătos.

Pielea este alcătuită dintr-o reţea de fibre proteinice colagen şi elastină.

În strânsă legătură cu acestea, ridurile vor fi influenţate de degradarea colagenului, elastinei,   acidului hialuronic. Pentru refacerea structurală a pielii va fi deci relevant ritmul în care aceşti compusi se vor degrada.

Pierdem anual aproximativ 1% din colagen, iar pentru încetinirea procesului de îmbătrânire ar trebui să păstrăm acest colagen  din interiorul corpului în stare bună, astfel ca apariţia ridurilor să se producă mai încet.

Cum menţinem colagenul în piele

Dacă facem sport în mod regulat, cel puţin 30 de minute pe zi

Dacă ne bazăm dieta pe un consum de aminoacizi de calitate, care se gasesc în produsele de origine animală. În acest sens, un ou fiert în locul unuia prăjit poate asigura necesarul de proteine dintr-o zi, fără a mai fi necesar consumul de lapte sau carne.

Evitarea dulciurilor, pentru că au un efect nociv asupra  colagenului din piele şi înlocuirea lor cu fructe şi legume proaspete.

Şi razele ultraviolete distrug colagenul, astfel că expunerea la soare nu trebuie să se facă în exces.
Crema cu factor de protecţie trebuie utilizată, indiferent de sezon, pentru protecţie UVA si UVB şi care să contribuie la mentinerea elasticitatii pielii.

Fumatul este dăunător întregului organism, iar la nivelul pielii se va reflecta printr-un ten tern şi lipsit de fermitata ca urmare a aportului scăzut de oxigen şi nutrienţi generat de îngustarea vaselor de sânge de la nivelul pielii

Femeile trebuie să acorde o importanţă sporită tenului pentru că ele în comparaţie cu bărbaţii produc mai puţin colagen, ceea ce explică, de altfel, de ce la aceştia din urmă ridurile apar mai târziu.

Parteneri